نسخه چاپی

سخ روحانی به اینكه چرا در این دولت یارانه نقدی افزایش نیافت

رئیس جمهور در گزارشی كه از عملكرد دولت دوازدهم در ۱۰۰ روز گذشته ارائه داد، به شعارهای اقتصادی‎اش در دوران تبلیغات انتخاباتی اشاره كرد و بر تعهدش برای اجرای آنها تا پایان عمر این دولت تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در نشست تلویزیونی امشب خود به منظور ارائه گزارش 100 روزه به مردم پس از پیروزی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، سخنانش را با تسلیت مجدد به مردم کرمانشاه آغاز کرد و گفت: امیدواریم دولت و مردم در کنار هم بتوانند به این مردم آسیب دیده کمک کنند. او همچنین از همه کسانی که در 15 روز گذشته به مردم کرمانشاه کمک کردند، اعم از مردم، مقامات دولتی، نیروهای مسلح و ...تشکر کرد.

روحانی با بیان اینکه کمک به مردم در چنین شرایطی کار سختی است، ادامه داد: زلزله 7.3 ریشتری در دهه اخیر نداشتیم. این زلزله در شب رخ داد و راههای ارتباطی هم بسته شده بود که امدادرسانی را سخت می کرد. 2700 نفر از لحظه وقوع زلزله تا فردا ظهر آن روز از زیر آوار نجات پیدا کرده و بیش از 7000 نفر در بیمارستانها مداوا شدند. در سفری که به منطقه داشتم دیدم که روحیه مردم روحیه خوبی بود و درخواست های به حقی هم از مسئولان داشتند. به سرعت نیازهای اولیه مرتفع شد و 1550 عمل در 48 ساعت اول در بیمارستانهای آنها انجام شد.

به گفته وی، اقدامات انجام شده پس از این زلزله نسبت به زلزله‎های رودبار و بم، خیلی بهتر بود و ساماندهی بهتری میان مردم و دولت بود. نقص های دولت را مردم جبران کردند و نیروهای مسلح هم به خوبی عمل کردند. هیات وزیران هم کمک مالی و غیرمالی به مردم را مصوب کرد.

رئیس دولت همچنین میلاد پیامبر و آغاز ولایت حضرت ولی عصر را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در 100 روز گذشته خدماتی را که به مردم وعده داده بود، به خوبی انجام داده باشد. او از انتشار کتابی به همین منظور خبر داد که روی سایت ریاست جمهوری هم قرار گرفته است.

اهم سخنان رییس جمهور از این قرار است:

در لایحه بودجه امسال شاهد تحول بزرگی خواهیم بود و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.
دولت هدف اساسی اش را در حوزه اقتصاد قرار داده و به دنبال ریشه کن کردن فقر مطلق در طول چهار سال عمر دولت دوازدهم است. ایجاد عدالت و کم کردن نابرابری ها بین مردم و رونق اقتصادی، بالابردن درآمد مردم وتوزیع عادلانه منابع، در دستور کار دولت دوازدهم است.
مستمری افراد کم بضاعت تا 5 برابر در این دولت اضافه خواهد شد.
در اشتغال، عقب ماندگی‎هایی از گذشته داریم. از سال 85 تا 92، اشتغال ثابت در کشور صفر بوده است. از سال 93 اقدامات خوبی شده است. از پاییز 93 تا تابستان 96، سالانه 658 هزار اشتغال ثابت ایجاد شده است. این در برابر بیکاری جامعه و نیروی فعال آماده حضور در بازار کار، کم است و امیدواریم در دو سال آینده آن را به بالای 900 هزار نفر برسانیم.
در 100 روز اول دولت دوازدهم نسبت به دو سه سال گذشته، بهتر پیش رفته ایم. به تمام وزرای فعال در حوزه اقتصاد گفته شده است که یکی از اهداف ما افزایش اشتغال است. در فضای مجازی، صنعت، خدمات وکشاورزی می توانیم ایجاد اشتغال کنیم. طرح های ما برای ایجاد اشتغال، در 100 روز اول عملیاتی و اجرایی شده است. 120 هزار نفر برای کارآموزی و کارورزی ثبت نام کرده اند و این مسیر همچنان ادامه دارد. هدف ما این است که با اجرای طرح های مختلف، بیکاری را کاهش دهیم. کما اینکه از 11.7 به 10.7 در سال جاری رسیده ایم. اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
{منابع کاهش فقر مطلق کجاست؟} در طول دولت یازدهم به کمیته امداد و بهزیستی کمک کردیم تا افراد را از زیر پوشش خارج کنند. اما همواره عده ای در کشور نیازمند کمک هستند. اساس این کمک این است که از طریق درآمدهای بیشتر بتوانیم به مردم کمک کنیم. درآمدها از طریق مالیات، صادرات نفت و ... اگرچه درآمدهای دولت افزایش یافته اما هزینه های ما نیز افزایش یافته است.
یارانه بخش های مختلف در این دولت افزایش یافته است، اما نه به صورت نقدی. در بخش کشاورزی در چهار سال دولت گذشته، پول خرید تضمینی محصولات را دوبرابر افزایش داده ایم تا به کشاورزان کمک کنیم.
قبلا وعده داده بودم که از محل صندوق یک و نیم میلیارد استفاده کنیم. برای این کار برنامه ریزی شده است و اجرای این کار برای کمک به روستاها آغاز شده است. دولت در نظر ندارد که پول مستقیم به مردم بدهد. برای همین هم یارانه نقدی به مردم افزایش نیافته است و تنها تلاش شده که به مردم کم بضاعت تحت پوشش کمیته امداد و بهریستی یارانه بیشتری داده شود.

۱۳۹۶/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...