نسخه چاپی

چاقی و دیابت، علت مرگ ۲۰۰هزار نفر در یك سال

بر اساس جدیدترین تحقیق منتشر شده بیماری‌های دیابت و چاقی دلیل صدها هزار مورد سرطان در سراسر جهان طی سال 2012 بوده‌اند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ اثرات ترکیبی دیابت و شاخص بالای توده بدن (بالاتر از 25) دلیل 792600 مورد سرطان، پنج سال پیش یعنی در سال 2012 شناخته شده است. این تحقیق در کالج امپریال لندن توسط دکتر جاناتان پیرسون استوتارت انجام شده است.

دیابت و چاقی علت نزدیک به 800 هزار مورد سرطان در سال 2012/ زنان در معرض خطر سرطان سینه و مردان در معرض خطر سرطان کبد

دکتر پیرسون استوتارت در این باره می‌گوید: "درحالیکه ارتباط چاقی و سرطان در مواردی مشخص شده است؛ ارتباط بین دیابت و سرطان اخیرا کشف شده است. مطالعات اخیر ما نشان داده دیابت_به تنهایی یا در ترکیب با چاقی_ مسئول صدها هزار مورد سرطان هر ساله در سراسر جهان است. در عین حال تحقیقات نشان داده چاقی دو برابر دیابت به موارد سرطانی منجر می‌شود"

در همین حال تعداد زنانی که از دو فاکتور خطر فوق رنج می‌برند تقریبا دو برابر مردان است. بیشترین سرطانی که زنان درگیر آن شده‌اند،‌ سرطان سینه است که به مقدار 30 درصد رسیده است. در حالیکه در مردان 42.8 درصد به سرطان کبد مبتلا می‌شوند و این سرطان بیشترین مورد ابتلا را در بین مردان داشته است.

بیشتر این سرطان‌ها در کشورهای غربی ثروتمند اتفاق افتاده است و این در حالیست که شرق و جنوب شرقی آسیا در رتبه دوم ایستاده‌اند.

افزایش دیابت از سال 1980 تا 2002 باعث بروز یک چهارم سرطان‌ها در سال 2012 شده است؛ در حالیکه اضافه وزن مسئول 30 درصد باقی سرطان‌هاست. به گفته محققان با توجه به افزایش این فاکتورهای خطر (چاقی و دیابت) تلاش‌های بالینی و بهداشتی در جامعه باید بر شناسایی عوامل پیشگیری و غربالگری در بین مردم و بیماران تمرکز کند.

۱۳۹۶/۹/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...