نسخه چاپی

اروپا بیم تبدیل شدن ایران به كره‌شمالی دیگر را دارد

اسماعیل بشری كارشناس مسائل بین‌الملل اظهار كرد: آمریكا در صدد است تا توان موشكی ایران به بهانه حمایت از تروریسم را در بوق و كرنا كرده و با ایجاد تنش میان روابط خود با كشورمان، شرایط را برای تحقق اهداف خویش فراهم كند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، اسماعیل بشری کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: آمریکا در صدد است تا توان موشکی ایران به بهانه حمایت از تروریسم را در بوق و کرنا کرده و با ایجاد تنش میان روابط خود با کشورمان، شرایط را برای تحقق اهداف خویش فراهم کند.
بشری با اشاره به عملکرد اروپاییان در مواجه با دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بیان کرد: تمام منافع کشور‌های اروپایی، اقتصادی نیست و نباید تصور کرد به دلیل افزایش مبادلات تجاری آمریکا با کشور‌های اروپایی، به طور قطع آنان به سمت این کشور سوق داده می‌شوند.
وی با بیان اینکه اروپا دغدغه امنیتی دارد، افزود: کشور‌های اروپایی بر این باورند که نقض برجام منجر به افزایش توان موشکی ایران می‌شود و ممکن است در آینده، کشور ما به کره شمالی دیگری تبدیل شود، به همین منظور تمام تلاش خود را در راستای حفظ برجام به کار بسته‌اند و در نتیجه این امر منجر به انزوای آمریکا خواهد شد.
کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: کشور‌های اروپایی مانند گذشته دنباله روی آمریکا نیستند و ائتلافی که پیش از برجام میان ایالات متحده و اروپاییان بود، اکنون از بین رفته‌ است.
بشری در پایان تصریح کرد: از آنجایی که ایالات متحده، حزب‌الله لبنان را در زمره گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، لذا با این بهانه واهی، ایران را محکوم به حمایت از تروریسم و ناقض برجام می‌داند در صورتی که دلیل اصلی این اختلافات، ریشه در تعامل ایران و لبنان دارد.

۱۳۹۶/۹/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...