نسخه چاپی

قاسمی: آتش سوزی در سفارت ایران در صنعا رخ نداده

سخنگوی وزارت خارجه كشورمان وقوع هرگونه آتش‌سوزی در محل سفارت ایران در صنعا را تكذیب كرد و گفت كه هیچ دیپلمات ایرانی در یمن حضور ندارد.

به گزارش نما, بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفت‌وگو با فارس، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر وقوع آتش سوزی در محل سفارت ایران در صنعا، این اخبار را رد کرد و گفت: هیچگونه گزارشی تا الان مبنی بر وقوع آتش سوزی در سفارت ایران در یمن به ما ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ دیپلمات ایرانی در یمن حضور ندارد، خاطرنشان کرد: درگیری‌ها در منطقه‌ای که سفارت ایران در آنجا مستقر است طی دو روز گذشته وجود داشته ولی تعرضی به سفارت ایران نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه در عین حال یادآور شد: ممکن است بر اثر درگیری‌ها ترکشی به ساختمان سفارت اصابت کرده باشد، ولی هیچگونه آتش سوزی رخ نداده است.

شبکه «اسکای نیوز» امروز به نقل منابع محلی از وقوع حریق در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در «صنعا» پایتخت یمن خبر داد و اعلام کرد که این آتش‌سوزی درپی درگیری‌های اخیر در صنعا رخ داده است.

شبکه «العربیه» نیز مدعی شد این حریق در پی برخورد یک راکت به ساختمان سفارت ایران در یمن به وقوع پیوسته است اما نگفت از سوی چه گروهی شلیک شده است.

شبکه خبری چینی «سی‌جی‌تی‌ان» نیز به‌تازگی فیلمی از سفارتخانه ایران منتشر کرده که نشان می‌دهد دود سیاهی از آن در حال برخاستن است و خبرنگار آنها می‌گوید صدای تیراندازی‌های بسیاری در صنعا شنیده می‌شود.

پایتخت یمن در روزهای اخیر شاهد درگیری‌هایی بین گروه‌های مسلح وابسته به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی نزدیک به «انصارالله» بوده است.

۱۳۹۶/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...