نسخه چاپی

رسوایی مایكل فلین، عضو ارشد سنا را گرفتار كرد

پرونده ارتباط دولت «دونالد ترامپ» با روسیه گریبان یك عضو كمیته روابط خارجی سنای آمریكا را نیز گرفت.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ «کی. تی مکفارلند»، عضور ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، درمورد پرونده ارتباط «مایکل فلین»، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، و مقامات روسیه مورد بازخواست قرار گرفته است.

مکفارلند یکی از اعضای تیم انتقال قدرت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، بود. او هم اکنون قائم مقام مشاور امنیت ملی این کشور است. در ماه ژوئیه، «کوری بوکر»، سناتور دموکرات نیوجرسی، طی نامه‌ای رسمی از مکفارلند پرسیده بود آیا او در جریان مکالمه تلفنی مایکل فلین و «سرگئی کیسلیاک»، سفیر وقت روسیه در آمریکا، قرار داشت؟ مکفارلند نیز در پاسخ به این سناتور نوشته بود: من هیچ اطلاعی از این گفتگو و یا موارد مرتبط با آن نداشتم.

به تازگی ایمیلی در اختیار نیویورک تایمز قرار گرفته که از سوی مکفارلند برای تعدادی از مقامات تیم انتقال قدرت ترامپ ارسال شده بود. در این ایمیل به روشنی مشخص شده است مکفارلند از مکالمه تلفنی فلین و سفیر روسیه مطلع بوده است. مکفارلند حتی می‌دانست مضمون این مکالمه درباره تحریم‌های درنظر گرفته شده «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، علیه روسیه است که معتقد بود کرملین در حال مداخله در امور انتخاباتی آمریکاست.

مایکل فلین اخیرا به دروغگویی در برابر بازرسان اف‌بی‌آی اعتراف کرد و قول مساعد داد درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با دادستان‌های این کشور نهایت همکاری را داشته باشد.

اگر ثابت شود مکفارلند درباره مکالمه تلفنی فلین و سفیر روسیه آگاهی داشته، او نیز برای پاسخگویی به برخی سوالات نزد «رابرت مولر»، بازپرس ویژه رسیدگی به این پرونده، فراخوانده می‌شود و این موضوع انتخاب مکفارلند به عنوان سفیر آمریکا در سنگاپور را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

مایکل فلین به موجب قانون ۱۷۹۹ لوگان، اجازه مذاکره مستقیم با یک مقام دیپلماتیک را نداشت، زیرا در این قانون قید شده ارتباط شهروندان آمریکایی با دولت‌های خارجی ممنوع است.

۱۳۹۶/۹/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...