نسخه چاپی

بی‌بی‌سی: كاخ سفید در تلاش است از مایكل فلین فاصله بگیرد

به گزارش نما - خبرگزاری صداوسیما نوشت: به گزارش تلویزیون بی بی سی مقامات دولت ترامپ تلاش می‌کنند از مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهوری آمریکا فاصله بگیرند.

خبرنگار بی بی سی گفت: مشکلی که دولت ترامپ در این خصوص دارد این است که مایکل فلین چهره‌ای انتخابی برای ستاد ترامپ نبود بلکه به صورت مستقیم از سوی ستاد انتخاباتی برگزیده شده بود. در بسیاری از موارد با شخص ترامپ مسافرت می‌کرد، بخشی از تیم انتقالی ترامپ بود که در نهایت با مقام مشاور امنیت ملی از وی تقدیر شد.

وی افزود از این رو، فلین به آقای ترامپ در این مدت نزدیک بود. اتهام وی این است که در طول دوران انتقال، رئیس جمهور اوباما همچنان بر سر کار بود که فلین با سفیر روسیه در آمریکا درباره تحریم‌های روسیه صحبت کرده است، تحریم‌هایی که در آن زمان به خاطر نتیجه گیری دستگاه‌های اطلاعاتی مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات آمریکا بر این کشور اعمال شده بود. اظهاراتی که فلین در آن زمان به سفیر روسیه در آمریکا گفته بود این بود که به تحریم‌هایی که علیه شما اعمال می‌شود واکنش نشان ندهید و روسیه هم همین کار را کرد.

خبرنگار بی بی سی گفت: حال مشکلی که برای کاخ سفید ایجاد شده، این است که چه کسی به فلین گفته است چنین مذاکراتی را پیش ببرد؛ در کنار این گمانه زنی ها، صحبت‌هایی درباره رأی‌هایی که روسیه در سازمان ملل صادر کرده است مطرح می‌شوند. گفته می‌شود نام جارد کوشنر در این میان مطرح است که گفته شد از فلین خواسته بود به سفیر روسیه مراجعه و درباره رأی گیری درباره اسرائیل صحبت کند. در کنار کوشنر، برخی دیگر از اعضای تیم انتقالی ترامپ نیز هستند که گفته می‌شود از فلین چنین درخواستی را مطرح کرده اند و اکنون گفته می‌شود فلین در این خصوص باید شهادت بدهد.

وی افزود: فلین برجسته‌ترین عضو کابینه و نزدیک‌ترین فرد به ترامپ است که در این تحقیقات دم به تله می‌دهد. در حال حاضر کاخ سفید واکنشی به این موضوع نشان نداده است و فقط دونالد ترامپ توئیتی درباره رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ارسال کرده است. تا بیست و چهار ساعت پیش صحبت از این بود که آیا تیلرسون در آینده وزارت خارجه جایی دارد یا نه؛ امروز ترامپ تاکید کرد که دارد.

احتمالا بتوان این را نوعی تاکتیک انحراف اذهان دانست. وکلای کاخ سفید گفته اند تنها کسی که درباره تحقیقات امروز تحت تاثیر قرار می‌گیرد، شخص آقای فلین است و آنچه در حال حاضر آن‌ها (دولت ترامپ) دارد انجام می‌دهد، فاصله گرفتن از مایکل فلین است.

۱۳۹۶/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...