نسخه چاپی

مددكاران اجتماعی در مدارس

عکس خبري -مددکاران اجتماعي در مدارس

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان تهرانی خبر داد و گفت: مددكاران بهزیستی در مدارس حضور خواهند داشت.

به گزارش نما ؛حبیب الله مسعودی فرید در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان گفت: این طرح در درجه اول به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است و در میان دانش آموزان اجرایی می‌شود.

وی افزود: هدف این طرح ارتقا سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان و شناسایی مهمترین آسیب‌هایی است که بچه‌ها با آن درگیر هستند.

وی اظهار داشت: در درجه بعد اگر پس از وقوع آسیب نیاز به ارجاع و رفع آسیب وجود داشته باشد، ابتدا از سوی مشاوران این وزارتخانه اقدامات لازم انجام می‌شود و اگر مشکل برطرف نشد به سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت ارجاع داده می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه هدف این طرح این بود که داخل وزارت آموزش و پرورش انجام شود هر موردی را به ما ارجاع ندهند، گفت: اگر در خود سیستم و سطح بندی خدمات انجام شود مشکلی ایجاد نمی‌شود و خود وزارتخانه می‌تواند در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان اقدام کند به طوری که یک مشاور خوب با دارا بودن مهارت آموزی و مهارت‌های زندگی و آگاهی از تمامی آسیب‌ها می‌تواند دانش آموزان را در جهت پیشگیری از آسیب راهنمایی و هدایت کند.

فرید ادامه داد: البته سازمان بهزیستی در خصوص تدوین دروس مربوط به مددکاران اجتماعی و استقرار مددکاران در مدارس همکاری‌های لازم را انجام داده است.

وی گفت: آمادگی لازم را داریم تا هر کمکی که آموزش و پرورش در خصوص اجرای این طرح داشت را انجام دهیم.

وی در خصوص تعداد دانش آموزانی که تحت پوشش این طرح هستند، گفت: در ابتدا قرار بود در هر استان چند مدرسه تحت پوشش طرح نماد یا همان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد و به مرور تمامی مدارس در استان‌های مختلف تحت پوشش قرار گیرد.

به گفته وی در برخی شهرستان‌ها مثل شهرستان نظرآباد تمامی مدارس تحت پوشش این طرح قرار دارند و اگر در شهرستان‌های استانی احساس نیاز بیشتری در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی احساس شد و وجود داشت مدارس بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرند و کارشناسان و مشاوران در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: در تهران امسال قرار است این طرح اجرا شود و دانش آموزان تحت پوشش طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: نهادهای مختلفی در خصوص اجرای این طرح همکاری می‌کنند به طوریکه نیروی انتظامی، قوه‌قضاییه، بنیاد برکت، بهزیستی، آموزش و پرورش و کمیته امداد از جمله این سازمان‌ها هستند.

۱۳۹۸/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...