نسخه چاپی

كشف عتیقه‌های عصرآهن و ساسانی در قائمشهر

عکس خبري -کشف عتيقه‌هاي عصرآهن و ساساني در قائمشهر

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از كشف اشیا تاریخی مفرغی و نقره‌ای با قدمت عصر آهن و ساسانی در قائمشهر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از  خبرگزاری مهر، به نقل از سایت پلیس، سردار امیر رحمت الهی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کسب اخبار مبنی بر نگهداری مقادیری اشیا عتیقه در منزل فردی واقع در شهرستان قائمشهر، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت این یگان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران ضمن رعایت موازین قانونی در بازرسی از منزل این فرد ۱۴۳ قلم عتیقه شامل سرنیزه و خنجر مفرغی، سرپیکان مفرغی، النگوی مفرغی، سکه نقره، گردنبند سنگی، انگشتر نقره، عطردان شیشه‌ای و همچنین ۶۴ برگ کپی سند خطی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، اشیا مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن عصر آهن و ساسانی تخمین زده شده است.

وی همچنین ادامه داد: در پی گزارش مردمی مبنی بر فعالیت اعضای باند حفاری غیرمجاز در شهرستان مراغه، بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

سردار رحمت اللهی تصریح کرد: ضمن تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق، به محض تأیید صحت خبر، با هماهنگی مقام قضائی، اکیپی از نیروهای حفاظت به همراه عوامل انتظامی طی ۳ عملیات جداگانه نسبت به شناسایی و دستگیری حفاران غیر مجاز اقدام کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این عملیات ۲۲ نفر در قالب ۲ باند حفار غیرمجاز دستگیر و یک دستگاه فلزیاب و مقادیری ابزار و ادوات حفاری از آنها کشف و ضبط شد.

گفتنی است، پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و به همراه اشیا مکشوفه و متهمان دستگیر شده به مراجع ذی صلاح ارسال شد.

۱۳۹۸/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...