نسخه چاپی

ثبت حریم ۱۸ اثر تاریخی آذربایجان شرقی

عکس خبري -ثبت حريم ?? اثر تاريخي آذربايجان شرقي

مدیركل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت حریم ۱۸ اثر تاریخی استان خبر داد.

به گزارش نما ،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که حریم، محدوده‌ای است که براساس ضوابط قانونی برای حفظ اثر تاریخی یا طبیعی تعیین و باعث حفظ موجودیت اثر و یکپارچگی آن می‌شود گفت: بنا‌های تاریخی از جنبه‌های مختلف دارای حریم‌هایی هستند که جهت مراقبت و نگهداری بهتر از بنا‌ها لازم است به این حریم‌ها توجه شود.

او افزود: هر بنایی با بافت شهری و طبیعی خود کاملا انس گرفته و با آن همسو و هماهنگ است، اما طی سال‌های گذشته که شهر‌ها رشد و گسترش یافتند و بر اثر این تحولات چهره شهر‌ها دگرگون شد و به نوعی باعث جدا شدن بنا‌ها از بافت شهری خود شد، به همین دلیل حریم‌هایی برای بنا‌های ارزشمند تاریخی تعریف شد تا این بنا‌ها کماکان بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعیین حریم آثار تاریخی استان در جلسه اخیر شورای ثبت و حریم کشور مورد ۲۸ مهرماه امسال گفت: به دنبال برگزاری جلسه شورای ثبت و حریم کشور، محدوده حریم و ضوابط حفاظتی ۱۸ اثر تاریخی استان به ثبت رسید.

او گفت: طی این جلسه، دبیرستان فردوسی، دبیرستان شهید بهشتی، جداره ساختمان رمضانی، جداره مغازه‌های سنگی، جداره ساختمان عهدنو، هتل رامسر، هتل جهان‌نما، هتل کوثر، گراندهتل، مقبره عزیز کندی، بقعه خواجه‌علی سیاهپوش، مسجد جامع هشترود، خانه علوی (صرافلار)، کاروانسرای پیام، خانه ستارخان، خانه عهدی، خانه ختایی و خانه علی مسیو تعیین حریم شدند.

او گفت: همچنین کاروانسرای جمال‌آباد شهرستان میانه پس از بررسی میدانی و اعلام نظر پژوهشکده باستان‌شناسی مجددا در جلسه شورای حریم مطرح خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان

۱۳۹۹/۷/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...