نسخه چاپی

۲۳۰۰ سند اجاره موقوفات تنظیم‌شده است

عکس خبري -???? سند اجاره موقوفات تنظيم‌شده است

مسئول اجارات اداره كل اوقاف سمنان گفت: باهدف ساماندهی بیشتر به موقوفات در ۹ ماهه اول سال جاری دو هزار و ۲۲۷ فقره اجاره‌نامه موقوفات در سطح استان تنظیم‌شده است.

به گزارش نما ،شهرام حر ظهر شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی اوقاف سمنان، بابیان اینکه در ۹ ماهه اول سال ۹۸ دو هزار و۲۲۷ فقره سند اجاره موقوفات تنظیم‌شده است، تأکید کرد: در سطح استان ۱۱ هزار و ۷۶۷ رقبه متصرفی وجود دارد که از این تعداد، پنج هزار و ۸۱۰ رقبه دارای توان درآمدزایی هستند که قرار اجاره برای این دست رقبات تنظیم می‌شود.

وی بابیان اینکه طبق قوانین و شیوه‌نامه‌های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به تنظیم اسناد اجاره با مستأجران و یا اسناد منقضی شده اقدام می‌شود، افزود: در ۹ ماهه اول سال جاری دو هزار و۱۴۶ سند اجاره منقضی، تمدید و برای ۸۱ موقوفه اجاره‌نامه جدید تنظیم‌شده است.

مسئول اجارات موقوفات استان سمنان، بابیان اینکه در تنظیم اجاره‌نامه‌های موقوفات، به‌روز شدن اجاره‌ها مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: اجاره‌بهای ملک یا مورد موقوفه، به‌وسیله کارشناس رسمی دادگستری تعیین می‌شود تا حقی از کسی تضییع نشود.

حر بیان کرد: دومین اولویت کاری اوقاف استان سمنان تنظیم و تجدید به‌موقع اسناد اجاره موقوفات است که باهدف ارتقای موقوفه و اجرای نیات واقفان انجام می‌شود.  در این نشست مطرح شد که یک موقوفه جدید در میامی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال شامل شش قطعه زمین زراعی به همراه آب و یک‌خانه مسکونی ثبت شده است.

هدف این وقف تأمین هزینه‌های مسجد روستای نام نیک و احداث و تجهیز مدرسه عنوان شده است.

منبع:مهر

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...