نسخه چاپی

برگزاری هفته ملی سرطان در پایتخت

عکس خبري -برگزاري هفته ملي سرطان در پايتخت

مدیركل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برگزاری هفته ملی سرطان در پایتخت گفت: تهرانی‌ها آموزش‌های پیشگیری از سرطان را فرامی‌گیرند.

به گزارش نما،زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران درباره برگزاری هفته ملی سرطان اظهارداشت: تلاش برای حفظ جان انسان‌ها از میلیون‌ها مرگ و میر قابل پیشگیری به واسطه بروز انوع سرطان از طریق ارتقاء سطح آگاهی، آموزش درباره سرطان و ترغیب افراد برای انجام اقدامات پیشگیرانه است.


نصیری افزود: سرطان زندگی فرد مبتلا را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد و تمام شهروندان توانایی انجام فعالیت‌های گوناگون در این زمینه را برای کاهش تأثیر سرطان بر زندگی افراد، خانواده‌ها و جوامع دارند.


وی با اشاره به اینکه هفته ملی سرطان فرصتی برای بازتاب این مهم است که هر فرد می‌تواند چه کاری در زمینه بیماری سرطان انجام دهد، بیان کرد: هفته ملی سرطان فرصت آزمودن راهکارهای کنترل این بیماری است و هدف همه ما اطمینان از این است که افراد کمتری به این بیماری مبتلا شوند و افراد بیشتری به طور موفقیت آمیزی درمان شوند و همچنین افراد مبتلا کیفیت زندگی بهتری در طول درمان و بعد از آن داشته باشند.


وی گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران با هدف تحقق شعار تهران شهری برای همه و به منظور تلاش در راستای آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه در خصوص سرطان، شیوه نامه هفته ملی سرطان را برای اجرا در سطح مناطق 22 گانه تهران تدوین و ابلاغ کرده است.


نصیری افزود: افزایش آگاهی شهروندان در مورد بیماری سرطان و راه‌های تشخیص به موقع و زودهنگام این بیماری در جهت پیشگیری، تلاش برای تغییر نگرش شهروندان در خصوص بیماری سرطان، جلب مشارکت جامعه مدنی درخصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه‌های آن، افزایش انگیزه عمومی شهروندان درجهت پیشگیری و کنترل این بیماری، توسعه محیط های حامی سلامت با تاکید بر عوامل تعیین کننده سلامت شهری، شناسایی، آموزش و جلب مشارکت شهروندان در قالب عضویت کانون های داوطلبانه، ارتقاءنقش سازمان های غیردولتی درجهت انجام مداخلات اجتماعی، هم افزایی و حمایت شبکه سازمان های دولتی و غیردولتی حوزه سرطان و جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان از اهداف برگزاری هفته ملی سرطان است.


مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اعلام اینکه در برگزاری ویژه برنامه های هفته ملی سرطان شبکه ملی تشکل های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان مشارکت دارند، افزود: دبیرخانه ملی مدیریت سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، واحدهای تابعه شهرداری تهران، ادارات سلامت مناطق 22گانه، خانه های سلامت 352گانه شهر تهران و کانون های ده گانه شهر تهران مشارکت دارند.


نصیری با یادآوری شعار هفته ملی سرطان با عنوان سرطان قابل پیشگیری و درمان است؛ با خود مراقبتی و امید بیان کرد: سرطان و تشخیص زودهنگام آن، پیشگیری از سرطان و محیط سالم، پیشگیری از سرطان و زندگی اجتماعی و معنوی سالم، سرطان و نقش سازمان های مردم نهاد و خیریه، پیشگیری از سرطان و شیوه زندگی سالم، سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده ها و سرطان و نقش نهادهای دولتی و حاکمیتی به ترتیب عناوین روز شمار هفته ملی سرطان هستند.


مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح پیام های ویژه برنامه های هفته ملی سرطان برای نوجوانان و جوانان نیز گفت: سرطان قابل پیشگیری است، اولین پک سیگار، شما را به دنیای دود وارد می کند؛ دنیایی که پیدا کردن راه خروج از آن دشوار است از جمله پیام های هفته ملی سرطان در حوزه جوانان و نوجوانان است.


نصیری پیام های حوزه بیماران و خانواده ها را سرطان مساوی مرگ نیست، با خود مراقبتی و امید می توان سرطان را نیز به زانو در آورد و شاید ابتلا به سرطان، آغازی دوباره باشد، عنوان کرد.


مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پایان اظهار امیدواری کرد بتوان با آموزش و خود مراقبتی در کاهش ابتلا ی افراد به سرطان موثر بود.

منبع فارس

۱۳۹۸/۱۱/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...