نسخه چاپی

سید علی یزدی‌خواه در گفتگو با نما:

مبارزه با فساد مهمترین دغدغه میرسلیم است

عکس خبري -مبارزه با فساد مهمترين  دغدغه ميرسليم است

منتخب مردم تهران گفت: پاكدستی و سلامت مالی و اخلاقی ایشان و اعتقاد به مبارزه با فساد در دستگاه‌های مختلف از وجود میرسلیم چهره‌ای مصمم و ضد فساد ساخته است.


با نزدیک شدن به روزهای آغاز به کار دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد برای تصمیم‌گیری راجع به ریاست مجلس، خبرنگار نما در خصوص اینکه میرسلیم گزینه مناسبی برای ریاست مجلس است با سید علی یزدی‌خواه نماینده منتخب مردم تهران گفتگو کرد که متن آن را در ادامه می‌خوانید.




چه ویژگی‌هایی میرسلیم را شایسته نشستن بر مسند ریاست مجلس می‌کند؟

میرسلیم شخصیت علمی و سیاستمداری است که قریب به چهار دهه از عمرش را در خدمت انقلاب گذرانده است. به دلیل تجربیات سنگینی که در حوزه‌های اجرایی، سیاسی و علمی داشته است می‌تواند در رأس قوه مقننه نیروی اثرگذاری در راستای حل مشکلات کشور، توسعه عدالت اجتماعی و پیشرفت کشور با همکاری نمایندگان باشد. در جلسات متعددی که در خدمتشان بودم و در دیدار با گروه‌های بسیاری از نخبگان هیچ‌وقت ندیدم نظرات خودش را به جمع تحمیل کند، بلکه در جریان تعاملات با افراد دیگر برآیند نظرات افراد را به عنوان خروجی جلسه مورد تأکید قرار می‌دهد و موضع‌گیری وی تابعی از جمع‌بندی نظرات گروه‌های هدفی بود که با ایشان دیدار داشت.



به گوشه‌ای از مسئولیت‌های میرسلیم که نشان‌دهنده تجربیات ایشان در عرصه‌های مختلف است اشاره‌ای کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر کشور، مشاور عالی ریاست جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت پایش و نحوه نظارت بر اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به دستگاه‌های مختلف و تطبیق برنامه‌های سنواتی دولت با برنامه‌های توسعه پنج ساله کشور همه حاکی از تجربیات گرانسنگ میرسلیم در عرصه‌های مختلف مسئولیتی است که می‌تواند جایگاه مجلس شورای اسلامی را ارتقا ببخشد.




همه به پاکدستی میرسلیم اذعان دارند. این موضوع چه تأثیری بر عملکرد ایشان در مقام ریاست مجلس خواهد گذاشت؟

در 40 سال گذشته هیچ نکته منفی در زندگی شخصی میرسلیم و خانواده‌اش مشاهده نشده است. پاکدستی و سلامت مالی و اخلاقی ایشان و اعتقاد به مبارزه با فساد در دستگاه‌های مختلف از وجود میرسلیم چهره‌ای مصمم و ضد فساد ساخته است. ساده‌زیستی میرسلیم نکته قابل توجهی است. بنده این افتخار را داشتم بعد از فاجعه شهدای منا با ایشان همسفر حج واجب باشم. در 40 روزی که در سفر حج همراه او بودم دریافتم تواضع، اخلاق‌مداری و تقید به واجبات دینی، مذهبی و پیگیری سیاست‌های کلی نظام و تقویت همه‌جانبه ارکان نظام جمهوری اسلامی جزو ویژگی‌های ثابت شخصیت میرسلیم است.



پشتوانه حزبی میرسلیم چه تأثیری بر مسئولیتی که ممکن است به عنوان ریاست مجلس به عهده‌شان گذاشته شود دارد؟

حزب مؤتلفه اسلامی قدیمی‌ترین، باسابقه‌ترین، مبارزترین و ولایی‌ترین حزب سیاسی کشور در طول چند دهه گذشته است. قطعاً با وجود بخش‌های مختلف پژوهشی و علمی و حضور کارشناسان فرهیخته در حوزه‌های بهداشت و درمان، سیاست خارجی، اقتصاد و اشتغال، فرهنگ و هنر و رسانه، ورزش و بانوان در حزب میرسلیم عقبه بسیار ارزشمند کارشناسی در اختیار دارد که اینها می‌توانند کمک بی‌بدیلی در ایفای رسالت سنگین ریاست مجلس به او باشند.






۱۳۹۹/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...