نسخه چاپی

سپاهان اشتباهش را پررنگ‌تر نكند

عکس خبري -سپاهان اشتباهش را پررنگ‌تر نکند

سفر به سوئیس اگرچه جذابیت‌های خاصی برای نماینده یا نمایندگان باشگاه سپاهان به‌همراه خواهد داشت، اما اگر قرار باشد حق به تیم پرسپولیس داده شود احجافی بزرگ در حق باشگاه سپاهان خواهد بود.

به گزارش نما، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات استراتژیک تیم سپاهان در سال‌های اخیر تصمیم به بازی نکردن برابر پرسپولیس بود. مسابقه‌ای که در نهایت نتیجه آن ۳- صفر به سود تیم پرسپولیس اعلام شد. اعتراض باشگاه سپاهان ره به جایی نبرد و کمیته استیناف رأی صادره از سوی کمیته انضباطی را تأیید کرد.



شاید در لحظات آخر تیم سپاهان می‌خواست برابر پرسپولیس به میدان برود، اما تابش، مدیر وقت سپاهان به صراحت و صادقانه اشاره کرد تیمش از ابتدای صبح به‌دنبال لغو این بازی بود و حتی برای رسیدن به این هدف تا دفتر استاندار هم رفت.

اما فارغ از مسائل حاشیه‌ای این دیدار؛ تیم سپاهان اگر در این بازی به میدان می‌رفت و بازی را می‌برد به سه امتیاز شیرین دست می‌یافت و تیم حریف را از دستیابی به سه امتیاز محروم می‌کرد! در این صورت اختلاف دو تیم به ۴ امتیاز می‌رسید و سپاهان و دیگر مدعیان قهرمانی می‌توانستند در هفته‌های پایانی با امیدواری بیشتری برای رسیدن به جام قهرمانی بازی کنند، اما عدم حضور تیم سپاهان در این بازی موجب شد تا اختلاف ۷ امتیازی بین دو تیم باقی بماند و در ادامه رأی کمیته انضباطی این اختلاف را به ۱۰ امتیاز رساند.


تصمیم برای عدم حضور در این بازی یکی از بزرگترین اشتباهات استراتژیک تیم سپاهان در سال‌های اخیر بود. اشتباهی که می‌توانست با مخالفت امیر قلعه‌نویی تبدیل به یک تصمیم درست شود. سپاهان اگر در بدترین شرایط به یک امتیاز این بازی دست می‌یافت اختلاف ۷ امتیازی به قوت خود باقی می‌ماند. سپاهان در حالی تصمیم گرفت در این بازی به میدان نرود که در بازی‌های این فصل به دفعات در غیاب کی‌روش پیروز شد؛ و این اشتباه می‌تواند پررنگ‌تر شود. شکایت باشگاه سپاهان به دادگاه بین‌المللی ورزش اگر چه حق طبیعی این تیم است، اما اگر برای اثبات این ادعا مدارک مستندی به CAS ارائه نشود تنها برای سپاهان هزینه چند ده هزار دلاری به همراه خواهد داشت. سفر به سوئیس اگرچه جذابیت‌های خاصی برای نماینده یا نمایندگان باشگاه سپاهان به‌همراه خواهد داشت، اما اگر قرار باشد حق به تیم پرسپولیس داده شود احجافی بزرگ در حق باشگاه سپاهان خواهد بود. بهترین تصمیم این است که باشگاه این اشتباه را بایگانی کرده و دیگر آن را تکرار نکند.
منبع: روزنامه خبر ورزشی

۱۳۹۹/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...