نسخه چاپی

همه آنچه كه باید درباره گیاه رژلب بدانید

عکس خبري - همه آنچه که بايد درباره گياه رژلب بدانيد

گیاه اسكینانتوس (رژلب) از گیاهان آویزی است كه برگ‌های آن می‌تواند نمای بسیار زیبایی به آپارتمان شما ببخشد.

به گزارش نما، گیاه «اسکینانتوس» یا (گیاه رژلب) از نوع گیاهان آویزی است که برگ‌ها و گل‌های زیبای آن می‌تواند محیط آپارتمان شما را زیبا کند. انتهای برگ‌های این گیاه شاخه‌های سبز رنگی وجود دارد که دورش می‌پیچد. این گیاه می‌تواند در نور و رطوبت مناسب رشد خوبی داشته باشد و به آسانی رشد کند.

اخبار اجتماعی- ​ ضخامت برگ‌های براق این گیاه حدود ۵ تا ۱۰ سانتیمتر است و می‌توانند ساقه‌ها را بپوشانند. جذابیت اصلی این گیاه به گل‌هایش مربوط می‌شود و رنگ روشن آن‌ها شبیه به قرمزی رژ لب است.

اغلب رنگ گل‌های این گیاه قرمز است، اما انواع نادری از این گل‌ نیز وجود دارند که به رنگ قرمز تیره، زرد یا شکوفه‌های مرجانی دیده می‌شوند.

روش نگهداری از گیاه اسکینانتوس

بهترین زمان نگهداری از گیاه «اسکینانتوس» فصل بهار و تابستان است، برای اینکه گیاه شما بهتر شکوفه بزند باید بستر مناسبی را برای نگهداری از آن فراهم کنید، هنگامی که گیاه گل می‌دهد باید آن را هرس کنید تا از پژمرده شدن آن جلوگیری شود.

رطوبت را برای گیاه حفظ کنید و در زمستان به گیاه خود استراحت دهید و به آن کود ندهید و آن را در یک محیط روشن قرار دهید، توجه داشته باشید تا محیطی را برای این گیاه فراهم کنید تا گرم یا بیش از حد سرد نباشد.

نور: نور مناسب این گیاه نیز باید در فصل زمستان نسبتا مستقیم باشد. زمانی که گیاه شما شکوفه نزند یعنی اینکه نور کافی به آن نرسیده و بهتر است که آن را در یک مکان روشن قرار دهید و منتظر گل‌های آن در فصل بهار و تابستان باشید. برگ‌های قهوه‌ای نشان دهنده این است که نور این گیاه زیاد بوده و کم آب خورده است.

آب: در فصل بهار و پاییز کامل به گیاه خود آب دهید و اجازه دهید که بین هر بار آب دادن، گیاه شما خشک شود. در فصل زمستان وقتی که رشد آن کم است، خاک باید بیش از فصل رشد خشک شود و برگ‌های چروکیده شده نشان دهنده خشکی زیاد خاک است و برگ‌های زرد نیز معمولا نشان دهنده آب بیش از حد است و مراقب باشید که گیاه را بیش از حد غرق در آب نکنید، زیرا هم باعث پلاسیدگی و هم باعث ایجاد بیماری‌هایی مثل قارچ می‌شود.

رطوبت: رطوبت مناسب برای این گیاه ۵۰ درصد به بالاست. می‌توانید با راه‌های ساده خانگی رطوبت محیط خانه را افزایش دهید.

دما: دمای میانگین محیط خانه باید بین ۶۵ تا ۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد باشد. دمای ۵۰ درجه فارنهایت برای این گیاه یک دمای سرد و خنک محسوب و باعث می‌شود که رنگ برگ‌ها به قرمز تیره بگراید. ۷۰ درجه فارنهایت یا ۲۱ درجه سانتیگراد ایده آل‌ترین دما برای این گیاه است.

خاک: زغال سنگ و خزه مناسب خاک این گیاه است. کمی سنگ مروارید نیز برای ریشه‌های این گیاه مناسب است و سرعت زهکشی خاک را افزایش می‌دهد و از سنگین یا اشباع شدن آب جلوگیری می‌کند.

کود گیاهی: در فصل بهار و پاییز هر دو هفته یکبار به گیاه، کود گیاهی محلول در آب بدهید. برای اینکه به شکوفه زدن گیاه کمک کنید، می‌توانید از کود گیاهی با فسفر بالا استفاده کنید و بهتر است در فصل زمستان به این گیاه کود ندهید.

۱۳۹۹/۳/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...