نسخه چاپی

تغذیه سالم

مصرف روزانه كافئین را به این میزان برسانید

عکس خبري -مصرف روزانه کافئين را به اين ميزان برسانيد

سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) توصیه می‌كند كه مصرف كافئین را برای پیشگیری از عوارض آن به ۴۰۰ میلی‌گرم در روز محدود كنید.

به گزارش نما، برخی از افراد می‌توانند شبانه روز قهوه بنوشند و احساس خوبی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنها پس از نوشیدن چند جرعه قهوه دچار عصبانیت، اضطراب یا سردرد شوند.

یک فنجان ۸ اونسی قهوه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین دارد، به این معنی که طبق توصیه بالا، یک فرد بالغ متوسط ‌می‌تواند با خیال راحت چهار یا پنج فنجان قهوه در روز بنوشد. با این حال، کافئین را می‌توان در چای سبز، نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، شکلات و برخی داروها نیز یافت.

البته این محرک طبیعی می‌تواند انرژی و استقامت شما را افزایش دهد، تمرکز ذهنی را افزایش داده و التهاب را کاهش دهد. در درازمدت، ممکن است به محافظت در برابر دیابت، سکته مغزی، بیماری قلبی، افسردگی و سایر بیماری‌ها کمک کند.

با این حال، کافئین بیش از حد می‌تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد و منجر به بی‌خوابی، افزایش فشار خون و تپش قلب شود. کلینیک کلیولند هشدار می‌دهد که این خطرات برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، مشکلات قلبی عروقی یا فشار خون بالا بیشتر است.

خوشبختانه، راه‌هایی برای کاهش عوارض جانبی کافئین وجود دارد و دوباره احساس می‌کنید که خودتان هستید.

کلینیک کلیولند توضیح می‌دهد که این محرک نیمه عمر حدود پنج ساعت دارد، به این معنی که در مدت ۱۰ ساعت یا بیشتر از بدن شما خارج می‌شود. پس چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

زمانی که غرق در کار هستید، زیاده‌روی در مصرف کافئین آسان است. یک فنجان قهوه می‌نوشید، یک تکه شکلات می‌خورید، یک فنجان دیگر قهوه می‌نوشید و غیره. زمانی شما شروع به احساس عصبانیت می‌کنید. ضربان قلب شما بالا می‌رود، معده شما درد می‌کند و دستان شما می‌لرزند.

یکی از راه‌های رفع این مشکلات افزایش مصرف آب است. نوشیدن یک لیوان آب به ازای هر فنجان قهوه برای جلوگیری از کم آبی توصیه می‌شود. روش دیگر، نوشیدنی‌های الکترولیتی است.

به محض اینکه وقت آزاد داشتید بدن خود را به حرکت درآورید. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۸ در مجله پزشکی و علم در ورزش منتشر شد، فعالیت بدنی ممکن است به کاهش اضطراب ناشی از کافئین کمک کند.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ممکن است مدیتیشن، تنفس عمیق، یوگا و سایر تکنیک‌های تمدد اعصاب برای آرام کردن ذهن و کاهش تنش پس از نوشیدن بیش از حد قهوه باشد.

منبع: ایسنا

۱۴۰۱/۲/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...