نسخه چاپی

ارتش تایوان آزمایش موشكی كرد

عکس خبري -ارتش تايوان آزمايش موشکي کرد

در حالی كه تنش ها در تنگه تایوان در حال افزایش است و هواپیماهای چین و آمریكا بر فراز این منطقه به پرواز درامده اند، ارتش تایوان از آزمایش موشكی خبر داد.

به گزارش نما، تایوان در حال انجام یک رزمایش چهار روزه است و از تجهیزات و تسلیحات پیشرفته ای در این تمرینات استفاده می شود.دولت تایوان پیشتر اعلام کرده بود که در حال افزایش توان نظامی خود در برابر چین است و ارتش این کشور چندین فروند موشک در سواحل جنوبی و شرقی درچارچوب برنامه توسعه موشکی پرتاب کرده است.

آژانس شیلات در تایوان هم گفته است که در روزهای آینده نیز در جریان این رزمایش قرار است موشک های دیگری پرتاب شود و زمان و مکان به اطلاع مردم و ماهیگیران در حوالی منطقه خواهد رسید.چین و آمریکا هم حضور نظامی خود را در این منطقه افزایش داده اند این هفته یک فروند هواپیمای ترابری آمریکا برفراز تایوان ظاهر شد و به دنبال آن گروهی از جنگنده های سوخو چین آن را تعقیب کردند.

وزارت دفاع تایوان حاضر به اعلام جزییات و نوع موشک های آزمایش شده نشده است اما گزارش های مربوط به اینکه در روزهای آینده قرار است آزمایش های موشکی بیشتری انجام شود، تکذیب نشده است.ظاهرا موشک ها از منطقه "پینگ تونگ" تایوان مورد آزمایش قرار گرفته و برخی رسانه های محلی آنها را از نوع موشک های زمین به هوا از مدل "کمان آسمان" دانسته اند که ۲۰۰ کیلومتر برد دارد.

تایوان نزدیک به دو ماه قبل اقدام به انجام آزمایش چندین فروند موشک کروز کرد موشک هایی که برد آنها به یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر می رسد.
منبع: ایرنا

۱۳۹۹/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...