نسخه چاپی

اولتیماتوم پلیس به تفاخركنندگان با خودروهای لوكس

عکس خبري -اولتيماتوم پليس به تفاخرکنندگان با خودروهاي لوکس

رئیس پلیس راهور پایتخت خطاب به آقایان و خانم‌هایی كه به دلیل تمكن مالی و عدم بلوغ اجتماعی و فرهنگی موجب آزارو اذیت دیگران می‌شوند، گفت: پلیس كه مدافع حقوق اكثریت جامعه است قطعا با مصادیق تفاخر برخورد خواهد كرد.

به گزارش نما، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت به موضوع تفاخر پرداخت و اظهار داشت: بحث تفاخری که برخی جاها دیده می‌شود ریشه در مشکل فرهنگی افراد دارد.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: اخیراً افرادی که شاید به دلیل تمکن مالی به وضعی رسیده و به لحاظ اجتماعی و فرهنگی به بلوغ آن نرسیده‌اند، با رفتار خود موجب اذیت و آزار دیگران می‌شوند. لذا پلیس با توجه به آنکه مدافع حقوق اکثریت جامعه است در صورتی که این تظاهر جدیت پیدا کند، قطعا با مصادیق آن برخورد کرده و سعی می‌کند برابر قانون شرایط را به وجود آورد که مشکلات مرتبط به حداقل برسد.

سردار حمیدی در پاسخ به دیگری، مصادیق اینگونه رفتارها را برشمرد و اعلام کرد: دور دور کردن، تجمعات و گروهی حرکت کردن که در برخی مناطق شهر دیده می‌شود از جمله مواردی است که با آن برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت خطاب به آقایان و خانم‌هایی که از اینگونه ابزار برای نشان دادن مشکلات درونی خود استفاده می‌کنند، خواست: به حقوق مردم توجه کرده و جو حاکم در جامعه را که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند در نظر داشته باشند و موجب اذیت و آزار نشوند در غیر اینصورت توقع نداشته باشند که پلیس کوتاه بیاید.

وی درباره سگ‌گردانی گفت:‌ سگ‌گردانی مشخصاً جرم است و پلیس برابر قانون با آن برخورد می‌کند.

سردار حمیدی اعلام کرد:‌مأموران پلیس راهور به طور شبانه‌روز در معابر و بزرگراه‌ها حضور داشته و در صورت مواجه با اینگونه مصادیق برابر قانون برخورد کرده و خودروها را به پارکینگ منتقل می‌کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت به دوره‌های مختلف شهرسازی و خودرومحوری در عصر جدید پرداخت و گفت: با اقدامات عمرانی انجام شده فضا برای تردد خودروها هموار شده که موجب تقاضای افزایش سفر شده است؛ حجم بالای تردد و تقاضای سفر نیز موجب آسیب به زیرساخت‌ها، محیط زیست و از بین رفتن آرامش و آسایش شهروندان شده است.

وی ادامه داد: هوای پاکی که تهرانی‌ها از آن بی‌نصیب هستند ناشی از تردد خودروها، آلایندگی محیط زیست و آلودگی صوتی است و باید فضا را به سمتی ببریم که محیط برای تردد انسان‌ها فراهم شود؛ استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی با هزینه پایین و ایمنی بالا می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

سردار حمیدی تصریح کرد: تردد بالای وسایل نقلیه حوادث بیشتر را رقم زده و از ایمنی مردم کاسته است؛ متأسفانه تردد بالای موتورسیکلت در سطح شهر بسیار شایع است که به علت ارتزاق و معیشت به واسطه آن و ناکارآمدی بخش‌های دیگر بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که تردد بالای موتورسیکلت در سطح شهر بخش زیادی از حوادث و نارضایتی‌های مردم را رقم زده افزود: موتورسیکلت علاوه بر آلودگی زیست محیطی از ایمنی پایینی برخوردار است؛ معاینه فنی هم مفهومی برای موتورسیکلت‌ ندارد.

رئیس پلیس راهور پایتخت مهمترین وظیفه پلیس را افزایش انضباط اجتماعی و ارتقاء انضباط ترافیکی دانست و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری می‌تواند در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توجه به نیازهای انسانی مفید باشد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۳/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...