نسخه چاپی

پلیس مخالف افزایش جریمه هاست/ اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی در دهه ولایت

عکس خبري -پليس مخالف افزايش جريمه هاست/ اجراي مجدد طرح پرداخت اقساطي جرايم رانندگي در دهه ولايت

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی به مناسبت ایام مبارك دهه ولایت خبر داد.

به گزارش نما، سردار سیدکمال هادیان فر، با اعلام این مطلب که براساس اعلام پزشکی قانونی در 3 ماهه اول امسال میزان جانباختگان ناشی از تصادفات در کل کشور 16.1 درصد کاهش داشته است اظهار داشت: مدیریت تردد,کاهش سوانح و تصادفات و افزایش کمی و کیفی خدمات پلیس راهور ناجا به مردم و هوشمندسازی از جمله برنامه های اصلی پلیس راهور ناجاست.

سردار هادیان فر، با بیان اینکه پلیس راهور ناجا مخالف افزایش هرگونه جریمه رانندگی است، گفت: در حال حاضر جریمه ها به قیمت قبلی اعمال می شوند و در هیچ گروهی افزایش جریمه نداشتیم و پیشنهادی هم به دولت ارائه نکردیم.

این مقام ارشد انتظامی در توضیح افزایش 2 درصدی به رقم برخی جرایم رانندگی در سال جاری گفت: مجلس دهم در روزهای آخر به منظور کمک به بهزیستی 2 درصد بر جریمه ها اضافه کرد که الآن در برخی از جریمه ها رقم آن به طور مثال می شود 82 هزار و 500 تومان که آن 2هزارو 500 تومان همان 2 درصدی است که به حوزه بهزیستی اختصاص پیدا کرده تا در واقع به این بخش از نظر بنیه مالی کمک بیشتری شود.

وی در خصوص افزایش جریمه ورود به طرح زوج و فرد در شهر اصفهان نیز اظهار داشت: افزایش جریمه در شهر اصفهان براساس مصوبه شورای این شهر انجام شده و این موضوع نه پیشنهاد پلیس راهور ناجا بوده و نه در مجموعه دولت مطرح و نه در شورای ترافیک استان تصویب شده است.

سردار هادیان فر، جریمه یک میلیون ریالی برای برای ورود به طرح ترافیک شهر اصفهان را بسیار زیاد دانست و گفت: شاید عددی کمتر از این برای تهران اعمال می شود ولی این رقم برای اصفهان زیاد است و من از این فرصت استفاده کرده و از شورای ترافیک شهر اصفهان تقاضا می کنم که این جریمه 100 هزار تومانی را تقلیل دهند و حداقل 60درصد آن را اعمال کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیشترین تمرکز پلیس راهور ناجا را بر روی برخورد با تخلفات حادثه ساز عنوان کرد و اظهار داشت: یافته های ما نشان می دهد 82 درصد جانباختگان ناشی از تصادفات به دلیل 4 عامل اصلی سرعت، سبقت، عدم توجه به جلو و واژگونی جان خود را از دست می دهند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: هم اکنون 34درصد تصادفات در جاده های کشور رخ می دهد در حالی که 70 درصد جان باختگان ناشی از تصادفات در جاده ها جان خود را از دست می دهند که دلیل بیشتر آنها سرعت غیر مجاز است.

سردار هادیان فرد تصریح کرد: هم اکنون متوسط سرعت در کشور 78 کیلومتر در ساعت است در حالی در استان اصفهان متوسط سرعت 85 کیلومتر در ساعت بوده و باید اقداماتی انجام دهیم که سرعت در این استان کاهش پیدا کند.

وی در خصوص توقیف خودروهای دارای جریمه رانندگی بالای یک میلیون تومان هم اظهار داشت: براساس قانون ماموران در سراسر کشور موظف هستند که چنین خودروهایی را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند اما در این خصوص هم به ماموران تاکید کردیم اگر خودرویی همراه با خانواده بود فقط به راننده تذکر دهند که باید جرایم خود را تسویه کند ضمن اینکه از سال گذشته هم ارسال پیامک اخطار به این گونه رانندگان را در دستور کار قرار دادیم تا قبل از توقیف وسیله نقلیه خود از میزان جرایم خود اطلاع پیدا کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص کمک به قشر کم درآمد جامعه برای پرداخت جرایم رانندگی خود، گفت: یکی از طرح هایی دراین خصوص انجام شد پرداخت اقساطی جرایم رانندگی بود و با مجوزی که از وزارت کشور گرفتیم این گونه رانندگان می توانستند بدون پیش پرداخت وسیله نقلیه خود را ترخیص و در طول یک سال به صورت اقساطی و در حد توان جرایم خود را پرداخت کنند که درصد زیادی از مردم هم از این فرصت استفاده کردند.

سردار هادیان فر از اجرای مجدد، طرح پرداخت اقساطی جریمه خودرو که در حال حاضر متوقف شده به مناسبت ایام مبارک دهه ولایت خبرداد و گفت: رانندگانی که خودروهای آنها به این دلیل در پارکینگ ها توقیف شده می توانند از این فرصت استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا هم چنین به موضوع افزایش مراجعات به مراکز تعویض پلاک ناجا اشاره کرد و اظهار داشت: طرح نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک به صورت پایلوت ابتدا در تهران و پس از رفع مشکلات آن در سایر استان ها اعمال می شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تمامی مراکز تعویض پلاک ناجا در سراسر کشور تا ساعت 16 فعال هستند و این طرح تا عادی شدن شرایط ادمه دارد گفت: نکته حائز اهمیت این جا است که معلوم نیست به چه دلیل مردم صبح زود به این مراکز مراجعه می کنند در حالی که از ساعت 11صبح به بعد تمام مراکز تعوض پلاک ما در سراسر کشور رو به خلوتی می روند و بعد از ظهرها به صورت نادر کسی مراجعه می کند.

سردار هادیان فر در پایان بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مراجعه کنندگان به مراکز تعویض پلاک پلیس راهور ناجا تاکید کرد و اظهار داشت: بنای ما بر این است که برای اینکه مردم سردرگم نشوند و وکالت هایشان دچار مشکل نشود این مراکز را پایدار نگهداریم و بتوانیم به مردم خدمات رسانی کنیم اما این پایداری منوط به همکاری خود مردم است که هم وقت خود را تنظیم و در هنگام ورود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۵/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...