نسخه چاپی

بایدن خواستار كمك فوری دولت ترامپ به لبنان شد

عکس خبري -بايدن خواستار کمک فوري دولت ترامپ به لبنان شد

نامزد دموكرات انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در واكنش به انفجار مهیب روز سه شنبه در بیروت ضمن اعلام همبستگی با مردم لبنان، از دولت ترامپ و جامعه بین‌المللی كمك فوری به این كشور را خواستار شد.

به گزارش نما، جو بایدن رقیب دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به انفجار مهیب در بندر شهر بیروت واکنش نشان داد و خواستار کمک فوری به لبنانی‌ها شد.

بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما در پیامی توییتری به انفجار روز گذشته در بندر بیروت پایتخت لبنان واکنش نشان داد.

این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) در توییتی نوشت: «قلب ما با مردم لبنان و قربانیان این انفجار وحشتناک در بیروت است و برایاشان دعا می‌کنیم. من هم از دولت ترامپ و هم از جامعه بین‌المللی می‌خواهم فورا برای کمک به هزاران مجروح این انفجار بسیج شوند».

این پیام توییتری بایدن ساعاتی پس از اظهارات رئیس جمهور آمریکا منتشر شد که در آن ترامپ مدعی شد که انفجارها در بیروت ممکن است حاصل یک حمله وحشتناک باشد.

ترامپ که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد ضمن ابراز آمادگی واشنگتن برای کمک به دولت لبنان گفت: «به نظر می‌رسد که انفجار بیروت یک حمله وحشتناک باشد. وی اضافه کرد سران نظامی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که به نظر می‌رسد انفجارهای بیروت ناشی از یک حمله یا یک بمب باشد».

اظهارنظرهای بایدن و ترامپ در حالی مطرح شده که وزارت بهداشت لبنان رسما اعلام کرد که تا کنون بر اثر انفجارهای روز گذشته در بیروت حداقل ۷۸ کشته و ۴۰۰۰ زخمی شدند (جزئیات بیشتر).
منبع: فارس

۱۳۹۹/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...