نسخه چاپی

سید حسن نصرالله:

نتانیاهو آبروی اماراتی‌ها را بُرد

عکس خبري -نتانياهو آبروي اماراتي‌ها را بُرد

دبیركل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت عاشورای حسینی (ع) با بیان اینكه كربلا صحنه نبرد حق علیه باطل بود، گفت: ما رژیم صهیونیستی را باطلی می‌دانیم كه نمی‌توان آن را به رسمیت شمرد.

به گزارش نما به نقل از المنار، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی (ع) اظهار داشت: در ابتداء فرا رسیدن این مناسبت را به امت اسلامی، شیعیان و تمامی انسان‌های جهان تسلیت می گویم.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: هر ساله این روزها خیابان‌های لبنان مملو از محبین اهل بیت (علیهم السلام) بود اما امروز به علت ویروسی که کل جهان را در بر گرفته خیابان‌ها خالی هستند. از خداوند می‌خواهیم تا خطر این ویروس را از تمامی ملت‌ها دور سازد.

رژیم صهیونیستی باطل است و نمی‌توان آن را به رسمیت شمارد

سید حسن نصرالله با بیان اینکه کربلا صحنه نبرد حق علیه باطل بود، گفت: ما در حزب الله و مقاومت اسلامی رژیم صهیونیستی را باطلی می‌دانیم که نمی‌توان آن را به رسمیت شمرد. زمانی که باطل همه جا را فرا می‌گیرد این مسئولیت انسان‌های مؤمن، شریف و آزاده در سراسر جهان است که در برابر آن اعتراض کنند و حتی در این مسیر به شهادت برسند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه سلطه جویان، زورگویان، غارتگرانِ جهان، جنایتکاران و اشغالگران، انسان را در برابر ۲ گزینه راه حل های ذلیلانه و قبولِ جنگ تحمیلی مخیر می‌سازند، گفت: ملعون ابن ملعون مرا میان ذلت و شمشیرکشی مخیر کرده است و هیهات از این اینکه زیر بار ذلت برویم.

سید حسن نصرالله همچنین یادآور شد: ما بار دیگر صراحتاً اعلام می‌کنیم که رژیم صهیونیستی عینِ باطل است و به مبارزه با آن ادامه می‌دهیم. ما در کنار هرکسی که با رژیم اشغالگرِ اراضی فلسطین، سوریه و لبنان مبارزه کند، می‌ایستیم. ملت‌های منطقه به دنبال آن هستند تا زندگی شرافتمندانه و عزتمندانه ای داشته باشند و در برابر هیمنه آمریکایی‌ها خودشان صاحب اراده و اختیار باشند.

امارات و عربستان ابزارهایِ آمریکایِ غارتگر هستند

وی همچنین تأکید کرد: امروز آمریکا به دلیل آنکه ملت‌ها را غارت می‌کند و ثروت‌های آنها را به یغما می بَرَد مصداق بارز باطل محسوب می‌شود. آمریکا امروز باطلِ صریح و آشکار است. عربستان و امارات در جنگ خود علیه یمن در واقع ابزارهایی به دست آمریکا هستند و فرامین مقامات واشنگتن را اجرایی می‌سازند.

وی در ادامه با اشاره مظاهر تجاوزگری‌های آمریکا در منطقه، تأکید کرد: هنگامی که به مظاهر دشمنی و تجاوزات آمریکا در منطقه نگاه می‌کنیم، می‌توانیم موضوع فلسطین را مثال بزنیم یا جنگ شش ساله یمن را یادآور شویم. افزون بر این، تجاوزات آمریکا علیه سوریه از طریق قانون سزار و اشغالگری مستقیم در این کشور نیز از جمله دیگر مظاهر دشمنی‌های آمریکا محسوب می‌شوند.‌

دشمنی با ایران از مهمترین مظاهر تجاوزهای آمریکا در منطقه است

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در روز دهم ماه محرم الحرام نمی‌توانیم در جبهه نبرد علیه آمریکایِ باطل قرار نگیریم. یکی از مهمترین مظاهر دخالت‌ها و تجاوزهای آمریکا در منطقه، تجاوز مستمر و مداوم علیه جمهوری اسلامی ایران است. از جمله این تجاوزها باید به جنگ‌های تحمیلی، تحریم‌ها، اعمال محاصره، توطئه چینی‌های منطقه‌ای و بین المللی و بسیاری دیگر از موارد مشابه اشاره کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکایی‌ها در دیگر نقاط منطقه نیز تجاوزگری کرده و می‌کنند. ازجمله این تجاوزها می‌توان به حمایت‌های آنها از سرکوبگری‌ها علیه شیعیان بحرین اشاره کرد. همچنین ایالات متحده آمریکا در طول مدت زمان گذشته تمام تلاش خود را برای تسلط عراق به کار بسته است. تمامی اینها ازجمله موارد و مظاهر تجاوزگری‌های واشنگتن در منطقه است اما همانطور که پیشتر گفتم مهمترین مظاهر تجاوزگری آمریکا در منطقه، علیه ایران اتفاق افتاده است.

نتانیاهو آبروی اماراتی‌ها را بُرد

سید حسن نصرالله به اقدام اخیر امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: ما تمامی تلاش‌ها برای به رسمیت شناختن اسرائیل را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که عادی سازی روابط با تل آویو در هر شرایطی مردود است. ما بار دیگر اقدام اخیر ابوظبی در امضای توافقنامه با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم. واقعیت این است که امضای توافقنامه مذکور یک خیانت بود. امارات به جهان عرب خیانت کرد.

وی در ادامه با اشاره به رفتارهای ریاکارانه مقامات اماراتی پس از امضای توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی یادآور شد: پس از امضای این توافقنامه ننگین مقامات اماراتی به دروغ مدعی شدند که سازش را در برابر متوقف شدن طرح اشغال کرانه باختری پذیرفته‌اند. با این حال، نتانیاهو حتی آبروی آنها را حفظ نکرد و آنچه را که پنهان بود، عیان ساخت و صراحتاً اعلام کرد که طرح اشغال کرانه باختری متوقف نشده است.

امارات به ترامپ و نتانیاهو خدمتی رایگان ارائه کرد

وی در همین راستا اضافه کرد: در حالی که ترامپ بدترین روزهای سیاسی خود را سپری می‌کرد، مقامات امارات یک خدمتِ رایگان به او ارائه کردند. در همین حال، باید گفت که اماراتی‌ها در شرایطی که نتانیاهو نیز بدترین دوره سیاسی خود را می‌گذراند، هدیه‌ای مجانی به او اعطاء کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر تداوم نبرد محور مقاومت با استکبار جهانی، اظهار داشت: همانگونه که طی سال‌های گذشته مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و ایران در برابر دشمنان به پیروزی رسید، در آینده نیز این پیروزی‌ها ادامه پیدا خواهند کرد. همانگونه که محور مقاومت در جنگی فراگیر پیروز شد، در نبردهای آتی منطقه و فلسطین نیز پیروزی از آنِ مقاومت خواهد بود.

ابوظبی با ذلت و خواری سازش با صهیونیسم را پذیرفت

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی (ع) تأکید کرد: شما نگاه کنید؛ اسرائیلی‌ها با فروش جنگنده «اف ۳۵» به امارات مخالفت کردند. علت این مسأله چیست؟ علت آن است که آنها به هیچیک از ملت‌های منطقه اطمینان ندارند. در گذشته هم چنین بوده است و آنها به ملت‌های منطقه اطمینان نداشته‌اند. در واقع، هدف اصلی اسرائیل این است که از رهگذر برتری نظامی بر دیگران، موجودیت خود را تضمین کند.

وی عنوان کرد: بنابراین، پُر واضح است که اماراتی‌ها با ذلت و خواری حاضر به پذیرش سازش شدند و خدمت رایگانی را به ترامپ و نتانیاهو ارائه کردند. به هر حال، واضح است که اماراتی‌ها در خصوص متوقف شدن طرح اشغال کرانه باختری در برابر سازش با رژیم صهیونیستی دروغ گفتند.

هشدار نسبت به ایجاد «خلأ سیاسی» در لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخلی لبنان پرداخت و ابراز امیدواری کرد که فراکسیون‌های پارلمانی هرچه سریع‌تر نامزد تشکیل دولت جدید را معرفی نمایند. وی گفت: لبنان به نخست وزیری نیاز دارد که بتواند ضمن بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی مردم دست به انجام اصلاحات بزند. البته در این میان نباید اجازه داد که برخی افراد و شخصیت‌ها سخنان خود را از جانب مردم زده و این سخنان را به مردم نسبت دهند.

وی همچنین تصریح کرد: به هر حال ما نسبت به ظهور و بروز «خلأ سیاسی» در ساختار قدرت لبنان هشدار می‌دهیم. همه ما می‌دانیم که ساختار سیاسی باید تلاش خود را برای جامه عمل پوشاندن به خواسته‌ها و مطالبات مردمی انجام دهد. بنابراین کسی نه در داخل و نه در خارج نمی‌تواند خواسته‌ها و مطالبات خود را در قالبِ مطالبات مردمی به ما تحمیل سازد. این یک اصل است.

سید حسن نصرالله در همین زمینه ادامه داد: طبق آمار و ارقامی که وجود دارد ما در حزب الله بزرگترین حزب سیاسی در لبنان هستیم که بیشترین شمار طرفداران را نیز داریم. با تمامی اینها هیچگاه ادعا نمی‌کنیم که ما نماینده تمامی ملت لبنان هستیم بلکه می‌گوییم نمایندگی بخشی از مردم را برعهده داریم و دیدگاه‌های آنها را اعلام می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: شنیده‌ام که رئیس جمهور فرانسه خواستار ایجاد اصلاحات در لبنان شده است. اگر به جای ماکرون، رئیس جمهور ایران خواستار ایجاد اصلاحات می‌شد اکنون عده‌ای در لبنان جنجال به پا می‌کردند. ما از هر نوع بررسی به دور از جنجال برای رسیدن به یک توافق سیاسی استقبال می‌کنیم اما به شرط اینکه این گفت‌وگوها با اراده و رضایت گروه‌های سیاسی مختلف باشد. خوب است که پس از گذشت ۱۰۰ سال از تشکیل کشور لبنان، لبنانی‌ها خود و بدون دخالت دیگران این مسأله را بررسی کنند.

لزوم اعلام نتایج تحقیقات فنی درباره فاجعه انفجار بیروت

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه انفجار بیروت نیز اشاره کرد و گفت: از ارتش لبنان می‌خواهیم تا نتایج سلسله تحقیقات فنی خود در خصوص فاجعه انفجار بندر بیروت را اعلام کند. بدیهی است که اعلام این نتایج و آشکار شدن نتیجه تحقیقات در خصوص حادثه مذکور موجب خواهد شد تا بساط کذب و افتراء برچیده شود. لذا لازم است که نتایج تحقیقات برای همگان اعلام شود.

سید حسن نصرالله همچنین یادآور شد: ما بار دیگر بر لزوم پیگیری قضایی فاجعه انفجار بیروت از طریق دستگاه قضایی تأکید می‌کنیم و معتقد هستیم که مقامات دستگاه قضایی می‌بایست بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه محاسباتی، به صورت جدی و قاطعانه ابعاد مختلف فاجعه انفجار بیروت را پیگیری کرده و عاملان آن را مجازات کنند.

امام موسی صدر «امام مقاومت» بود

سید حسن نصرالله همچنین در سخنان خود اعلام کرد: اکنون در سالروز ربایش امام موسی صدر و همراهان وی هستیم. باید از امام موسی صدر به عنوان «امام مقاومت» یاد کرد. در واقع امام موسی صدر در زمینه مقابله و مبارزه با دشمن صهیونیستی مسیر روشنی را ترسیم کرد.

وی در همین راستا افزود: حزب الله با جنبش امل که توسط امام موسی صدر تأسیس شد، روابط تنگاتنگ و عمیقی دارد. این روابط همچنان با گذشت سال‌ها پابرجاست. همکاری‌ها و هم گرایی های دوجانبه میان حزب الله و جنبش أمل برای لبنان نیز دستاوردهایی به دنبال داشته است. حزب الله همچنان به حمایت‌های خود از جنبش أمل ادامه خواهد داد.

پاسخ حزب الله به شهادت «علی کامل محسن» حتمی است

سید حسن نصرالله همچنین با حتمی دانستن پاسخ حزب الله به شهادت «علی کامل محسن» عضو این گروه توسط رژیم صهیونیستی در سوریه، گفت: صهیونیستها از زمانی که دریافته اند پاسخ ما قطعی است نظامیان خود را مانند موش در نقاط مختلف پنهان ساخته اند. این خود جزئی از مجازات آنها محسوب می شود. صهیونیستها باید بدانند که اگر یکی از نیروهای حزب الله را به شهادت رساندند، یکی از نیروهایشان کشته خواهد شد. این به معنای تثبیت معادله و موازنه است.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما به دنبال کار رسانه ای و تبلیغاتی نیستیم. بلکه به دنبال آن هستیم تا یک نظامی صهیونیست را بکُشیم. برای انجام این کار هیچ عجله ای نداریم. اینکه صهیونیستها نظامیان خود را پنهان می کنند نشان دهنده قدرت مقاومت است.

منبع:مهر

۱۳۹۹/۶/۰۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...