نسخه چاپی

عضو شورایعالی بورس: نه مال خود را برای ورود به بورس بفروشید و نه تك سهم بخرید

عضو شورای عالی بورس به مردم هشدار داد: متاسفانه شاهد هستیم افراد مسكن، دارایی و سرمایه خود را می فروشند تا وارد بازار بورس شوند. این كار برای ورود به بازار بورس اشتباه است ضمن آنكه در خود بازار سرمایه نیز به مردم توصیه می كنیم به هیچ عنوان تك سهم نخرند و سعی كنند سهام مجموعه ای از شركت های سرمایه گذاری را خریداری كنند.

به گزارش نما،دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" در گفت و گویی، بازار سرمایه و حوزه سهام را انعکاسی از عملکرد واقعی اقتصاد کشورها در دنیا دانست و گفت: اگر وضعیت اقتصادی شرکتی خوب باشد، انعکاسش در بازار بورس خوب و فضا مثبت خواهد شد که این مهم رویکرد علمی و تخصصی در بازار سرمایه است.
وی با اشاره به حجم نقدینگی در اقتصاد کشور در ایام اخیر اظهار کرد: هم اکنون یک کار خوب و فرصت طلایی خلق شده که مردم بتوانند حجم نقدینگی خود را وارد بازار سرمایه کنند اما از سوی دیگر این حضور در بازار سرمایه تهدیدی است که اگر مدیریت نشود می تواند عواقبی داشته و در فضای اقتصادی کشور اثرگذار باشد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از سهام شرکت های بورسی مبتنی بر عملکرد بنگاه های اقتصادی نبوده است افزود: شاهد هستیم افزایش بخشی از سهام شرکت ها در بازار بورس متناسب با واقعیت های صورت های مالی نبوده و به شکل حباب در بازار سرمایه در آمده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کوتاه مدت ممکن است فضای حاکم بر بورس احساسی باشد تصریح کرد: اما در میان مدت و بلند مدت قطعا بازار سرمایه نیازمند یک تعادل خواهد بود بنابراین ادبیات حاکم بر بورس باید براساس نگاه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد.
پورابراهیمی با بیان اینکه با ورود منابع به بازار سرمایه، رسما نقدینگی به سمت تولید واقعی خواهد رفت افزود: در بازار بورس باید به دو مقوله سود سرانه و قیمت سهام توجه ویژه شود.
بازار نیوز

۱۳۹۹/۶/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...