نسخه چاپی

روحانی: دشمن می‌خواست به بهانه ویروس كرونا كشور را تعطیل كنیم

عکس خبري -روحاني: دشمن مي‌خواست به بهانه ويروس کرونا کشور را تعطيل کنيم

رییس جمهوری با تاكید بر لزوم مقابله با ویروس كرونا گفت: دشمنان به دنبال این بودند كه ما در مقابله با ویروس كرونا كشور را تعطیل كنیم و می‌خواستند كشور را به هم بریزند.

به گزارش نما،حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» صبح امروز در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: از همه بزرگان و مراجع به ویژه مقام معظم رهبری که هم با زبان و هم با عمل، راهنمایی و ارشاد کردند، تشکر می‌کنم. عزاداری شکوهمند توام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد. در سراسر کشورها پروتکل‌ها عملی و اجرایی شد. از فضای مجازی، صداوسیما و رسانه‌ها تشکر می‌کنیم که عزاداری را به همه خانه‌ها و ذهن‌ها منتقل کردند.

وی با بیان اینکه مردم بیش از سال‌های گذشته عزاداری را در خانه‌ها فعال کردند، اظهار داشت: این عزاداری حتی از طریق فضای مجازی انجام شد. امسال عزاداری شکل ویژه خاص خود را داشت ولی از یک نظر باشکوه‌تر بود چراکه شیوه و ابتکارات جدیدی مدنظر قرار گرفت. صداوسیما و سایر رسانه‌ها کار بزرگی انجام دادند. از نیروی انتظامی هم تشکر می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: باز هم در پایان ماه صفر که عزاداری‌ها رونق می‌یابد، همین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها باید رعایت شود و اگر چیزی تغییر یابد آن را اعلام می‌کنیم وگرنه مبنا همین پروتکل‌ها است و اگر چیزی تغییر یابد، باید در جلسه هفته آینده تصویب شود.

روحانی با اشاره به برگزاری کنکور در هفته‌های گذشته تصریح کرد: کنکور در سراسر کشور به خوبی عملیاتی شد. در گزارش وزارت بهداشت ۹۰ درصد و حتی بیشتر از آن، پروتکل‌ها مورد رعایت قرار گرفتند. امروز هم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها آغاز به کار کردند.

وی با بیان اینکه در مواردی که آموزش حضوری امکان‌پذیر است، باید حضوری باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها مسائلی متفاوتی نسبت به مدارس دارند. آنهایی که موطن‌شان می‌آیند، در شهرهای دیگر تحصیل می‌کنند و در خوابگاه باید باشند، باید برای حل مسائل آنها طراحی کرد. نکته‌ای که باید امروز تاکید کنم این است که امروز فقط شروع مدارس نیست، بلکه شروع دانشگاه‌ها نیز هست.

رییس جمهوری گفت: به نظر من دولت و وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی یک مسئولیت سنگین را بر دوش گرفته است؛ راحت‌ترین راه چیست. مانند این است که فردی نتواند نماز را ایستاده بخواند بگوید که نماز نمی‌خوانم در حالی که باید نماز را نشسته خواند و نماز را تعطیل نکند این موضوعات همه مقررات و چارچوب‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: هر قدمی که برمی‌داریم و رسانه‌های بیگانه که ضد کشور و ضد ملت ما هستند و نمی‌خواهند کارها به روال معمول انجام شود هر روز یک بهانه و داستان را در همه مراحل درست می‌کنند؛ ما و ملت ما از روز اول که این ویروس آمد و متوجه شدند که این ویروس وارد کشور شده است- از اواخر بهمن سال گذشته -شعار مردم این بود که با این ویروس مقابله و با آن مبارزه میکنیم و به مدد الهی ویروس را شکست می‌دهیم بعضی‌ها مخالف بودند و می‌گفتند که این ویروس باید پیروز شود چرا می‌خواهید این ویروس را شکست دهید ویروس باید کار خود را انجام دهد.

روحانی ادامه داد: شکست دادن ویروس به چه معناست؛ شکست ویروس را اینگونه معنا می‌کنیم که از ویروس بتوانیم فرار کنیم؛ فرار از ویروس و تعطیلی همه کارها وظیفه ما است و یک وظیفه داریم؛ این چیزی است که دشمن به دنبال آن بوده و می‌خواست کشور ایران را به این بهانه‌ها تعطیل کند و می‌گفتند کارخانه‌ها را تعطیل کنید و خطرناک است. کارخانه‌ها فعال نباشد یعنی لوازم بهداشتی و غذایی در فروشگاه‌ها نباشد راننده نباید پشت فرمان بنشیند دنبال این بودند که کشور را به هم بریزند.
ایرنا

۱۳۹۹/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...