نسخه چاپی

ایجاد 2.6 میلیون بشكه ظرفیت پالایشگاهی با توسعه گازرسانی

عکس خبري -ايجاد 2.6 ميليون بشکه ظرفيت پالايشگاهي با توسعه گازرساني

وزیر نفت گفت: به بركت توسعه پارس جنوبی و اجرای طرح‌های گازرسانی در هفت سال اخیر معادل دو میلیون و 600 هزار بشكه ظرفیت پالایشی، سوخت در كشور توزیع و مصرف شده است.

به گزارش نما ،بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، 17 شهریورماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی با 420 میلیون مترمکعب افزایش روزانه از 280 میلیون مترمکعب در سال 92 به رقم کنونی 700 میلیون مترمکعب رسیده و تولید گاز از این میدان 2.5 برابر شده است، اظهار کرد: دوستان این به معنای ایجاد 2.6 میلیون بشکه ظرفیت پالایشی، اگر ما می‌خواستیم پالایشگاه بسازیم باید 10 پالایشگاه 260 هزار بشکه‌ای می‌ساختیم تا بتوانیم سوخت کشور را تامین کنیم.
وی افزود: بعضی وقت‌ها به من می‌گویند شما پالایشگاه نساخته‌اید. چرا نساختم؟ معادل 2.6 میلیون بشکه (پارس جنوبی) ظرفیت پالایشگاهی ایجاد کردیم، این اقدام سبب حفظ محیط زیست، مصرف سوخت ارزان و همچنین سبب شد نه تنهای هیچ سوختی وارد نکنیم بلکه یکی از بزرگترین صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی مایع شویم.
وزیر نفت گفت: اگر صادرات فرآورده‌های نفتی نسبت به سال 91 چهار برابر شده به برکت کار در پارس جنوبی و این گازرسانی محقق شده است.
آریا

۱۳۹۹/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...