نسخه چاپی

صادرات گاز كشور دوبرابر شد

عکس خبري -صادرات گاز کشور دوبرابر شد

وزیر نفت با بیان اینكه با افتتاح پارس جنوبی صادرات گاز كشور دوبرابر شد، گفت:تولید گاز در پارس جنوبی از روزانه ۲۸۰ میلیون مترمكعب در سال ۹۲ به ۷۰۰ میلیون مترمكعب رسیده است و سبب شد بزرگترین صادركننده فرآورده نفتی شویم.

به گزارش نما ، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم بهره‌برداری از عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به استان کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت نفت برگزار شد، گفت:وقتی از تمدن ایران حرف می‌زنیم کرد‌ها به عنوان یک عنصر اصلی شناخته می شوند و من امروز به عنوان یک کرد به همشهریان خودم افتخار می‌کنم.

او ادامه داد:کرونا مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده، اما تکنولوژی شرایطی را فراهم کرده است تا از طریق ویدئوکنفرانس در خدمت مردم غیور کرمانشاه باشیم.

زنگنه گفت:کرمانشاه جز استان های پیشرو در گازرسانی نیست، ولی امیدواریم تا پایان سال از ۷ درصد پروژه گازرسانی به این استان به ۹۰ درصد برسیم، مردم کرمانشاه دژ‌های محکم در مقابل بیگانگان هستند.

وزیر نفت بیان کرد:از نظر بودجه ای محدودیتی برای گازرسانی به استان کرمانشاه نداریم.

زنگنه تصریح کرد:خوشبختانه با افتتاح پارس جنوبی صادرات گاز ما دوبرابر شده است.

او ادامه داد:برای رسیدن کرمانشاه به میانگین کشوری در گازرسانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وزیر نفت افزود:تولید گاز در پارس جنوبی از روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است و سبب شد بزرگترین صادرکننده فرآورده نفتی شویم.

زنگنه بیان کرد:دو استان کرمانشاه و کردستان یکی از نقاط مشکل گازرسانی بودند و اکنون مشکل این استان‌ها با بهره‌برداری خط لوله ششم و نهم رفع شده است.

او گفت:صادرات گاز به مدد افزایش تولید گاز در پارس جنوبی نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده است و توانستیم رکورد ۷۹میلیون مترمکعب در روز را ثبت کنیم.

/ باشگاه خبرنگاران جوان

۱۳۹۹/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...