نسخه چاپی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت آموزش و پرورش قرار دارد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یكی از اولویت‌های خود را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده است.

به گزارش نما، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ، در مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس که به طور نمادین در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوران جنگ مهربانی‌ها و ایثارگری‌ها در روحیه جوانان مشهود بود، اظهار کرد: دفاع مقدس تمام معادلات بین‌المللی را در شرق و غرب به هم ریخت و زمینه استمرار و استقرار کامل نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد.

او ادامه داد: دستاورد‌های امروز کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مرهون رشادت‌ها و روحیه ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش بزرگداشت دفاع مقدس است و بر همین اساس به صدا درآمدن زنگ هفته گرامیداشت دفاع مقدس، صرفا یک نماد نیست؛ بلکه وظیفه ماست که برای حفظ انقلاب و دستاورد‌های آن بکوشیم.

کاظمی با اشاره به اینکه روحیه بسیجی در پیروزی ما طی دوران جنگ موثر بود، بیان کرد: امروز برای استقرار نظام و انقلاب اسلامی به این ویژگی‌های جوانان و نوجوانان نیازمندیم.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های خود را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده است؛ در کنار درج آموزه‌های دفاع مقدس در کتاب‌های درسی، تکریم و تعظیم ۴۰ هزار معلم و دانش آموز شهید، برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره علمدار ویژه پاسداشت سردار آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی و... را در دستور کار داریم.


۱۳۹۹/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...