نسخه چاپی

چرخ تولید كشور همچنان با وجود تحریم‌ها می‌چرخد

عکس خبري -چرخ توليد کشور همچنان با وجود تحريم‌ها مي‌چرخد

معاون اول رییس جمهوری گفت: با وجود اینكه تحریم‌ها، سختی‌های زیادی را برای مردم كشورمان بوجود آورد اما از دل این بحران‌ها فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید و توان كشور بدست آمد و چرخ اقتصاد كشور را به چرخش درآورده است.

به گزارش نما ،اسحاق جهانگیری روز شنبه در مراسم بهره برداری از مرحله دوم کارخانه فولادسازی کاوه جنوب کیش در بندرعباس افزود: دشمن در سال ۹۷ گمان می‌کرد با تحریم و جنگ اقتصادی، کشور ایران را به زانو درمی آورد، امام با مدیریت صحیح و توانمندی داخلی، نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد.
وی بیان داشت: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با تحریم نمی‌توانیم نفت و کالاهی غیرنفتی را بفروش برسانیم اما این در حالیکه است که در شرایط تحریم هم صادرات کشور ادامه دارد.
معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: تلاش مسوولان و فعالان بخش تولید و اقتصاد کشور نیز بر صادرات مفید متمرکز است، به این شکل که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.
جهانگیری ادامه داد: برای حمایت از تولید از سال ۹۷ تصمیم گرفتیم کالاهای وارداتی طبقه بندی شوند و ورود کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند، نیز ممنوع اعلام شد.
وی به ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: برای رونق در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و باید فضای اطمینان بخش و مطمعنی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.
معاون اول رییس جمهوری گفت: دشمنان باید با زبان احترام با مردم ما سخن بگویند و تهدیدات را برنمی‌تابیم.
وی همچنین به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونایی نیز با وجود رشد منفی بسیاری از کشورهای دنیا، در حوزه صنعت کشور رشد ۲ و نیم درصدی را شاهد بودیم.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان و بازدید از گمرکات استان صبح امروز شنبه وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه و شهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان؛ جهانگیری را در سفر یک روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.
افتتاح مرحله دوم فولاد سازی شرکت فولاد کاوه و بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس، بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان است.
ایرنا

۱۳۹۹/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...