نسخه چاپی

كمبود كود در خراسان جنوبی وجود ندارد

عکس خبري -کمبود کود در خراسان جنوبي وجود ندارد

سرپرست شركت خدمات حمایتی كشاورزی خراسان جنوبی گفت: هیچ گونه كمبود كود شیمیایی كشاورزی در خراسان جنوبی وجود ندارد.

به گزارش نما ،محمدمهدی سعیدی، امروز چهارشنبه ۹ مهر در نشست خبری اظهار کرد: همه انواع کودهای شیمیایی در استان موجود است و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ تن از انواع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه در استان در حال توزیع است، افزود: ۸۵ درصد از کود مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می‌شود که ۷۵ درصد از این میزان اوره و ۱۰ درصد از آن فسفاته و پتاسه است و تنها ۱۵ درصد از کود فسفاته و پتاسه مورد نیاز کشاورزان وارداتی است.

به گزارش ایسنا، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت کود اوره هیچ تغییری نداشته است، تصریح کرد: به همین دلیل مراجعه کشاورزان بیشتر برای خرید کود اوره است.

سعیدی با بیان اینکه اختصاص کود به کشاورزان بر اساس اطلاعات زمین‌های آن‌ها در سامانه جامع پهنه‌بندی انجام می‌شود، اظهار کرد: قیمت هر کیسه کود سوپر فسفات تریپل ۴۲۳ هزار تومان، دی آمونیوم فسفات ۴۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان، کلرور پتاسیم ۵۰۰ هزار تومان، سولفات پتاسیم ۵۴۴ هزار و ۲۵۰ تومان، سوپر فسفات ساده ۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان و کود اوره ۵۴ هزار و ۵۶۲ تومان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است که کود فسفاته و پتاسه به طور ترکیبی در استان توزیع شود، خاطرنشان کرد: کارگزاری‌هایی که برای تامین مبلغ خرید دچار مشکل هستند به بانک تجارت معرفی می‌شوند تا از وام ۶ ماهه با نرخ سود ۱۰ درصد بهره‌مند شوند.
ایسنا

۱۳۹۹/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...