نسخه چاپی

واگذاری سامانه توزیع نهاده‌های دامی به وزارت صمت اشتباه بود

عکس خبري -واگذاري سامانه توزيع نهاده‌هاي دامي به وزارت صمت اشتباه بود

عسگری، نایب رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس تاكید كرد: واگذاری سامانه توزیع نهاده‌های دامی به وزارت صمت كاملا اشتباه بوده و مسئولیت این مهم باید به وزارت كشاورزی بازگردانده شود.

به گزارش نما ،محمد جواد عسگری با بیان اینکه امنیت غذایی در زندگی مردم بسیار با اهمیت است، اظهار کرد: ما در مجلس یازدهم به دقت در حال دنبال کردن برنامه‌های خود هستیم تا در حوزه امنیت غذایی فضایی ایجاد کنیم تا در تلاطم‌های سیاسی بین المللی خصوصا تحریم‌ها نه تنها اتفاقی نیفتد بلکه بتوانیم مسیر تولید و توسعه همه جانبه را به جدیت دنبال کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قوانین به درستی اجرا می‌شد ما الان در بحث پروتئین قرمز و سفید مشکلی نداشتیم. اکنون ما تمام متولیان امر همچون وزارت امور خارجه، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و غیره را به جهت پاسخگویی احضار کرده‌ایم و حتی اگر جایی لازم باشد به جد پیگیر محاکمه افراد مسئول خواهیم بود.

عسگری با بیان اینکه ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های مختلف کشاورزی کم‌نظیر است، تصریح کرد: در سال ۸۴ قرار بود با اعتبار بالغ ۸۴۰ میلیون دلار ۴۶ هزار هکتار از اراضی سیستان طرح آبرسانی برای کشت گیاهان زراعی انجام شود، اما این مهم پس از ۱۵ انجام نشده است و این نشان می‌دهد که دستگاه‌های متولی خوب کار نکرده‌اند اما از این به بعد دیگر نخواهیم گذاشت هیچ اتفاق مشابه‌ای رخ دهد و با مسئولین آن زمان نیز برخورد خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اکنون ۱۱ سال از زمان تصویب قانون تغییر الگوی کشت می‌گذرد، اما این امر هنوز عملیاتی نشده است، گفت: در حوزه تغییر الگوی کشت و امنیت غذایی مسائل را دنبال می‌کنیم، اما در خصوص عدم اجرای این مهم باید بگویم که به جد پیگیر هستیم و با هیچ فردی تعارفی نخواهیم داشت.

عسگری بیان کرد: اختصاص سامانه توزیع نهاده‌های دامی به وزارت صمت کاملا اشتباه بوده است و باید حتما مسئولیت این مهم به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نگاه ما این است که تمام ماموریت‌هایی که در حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط است باید به وزارت جهاد کشاورزی محول شود تا این وزارتخانه پاسخگو باشد.

وی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم گفت: براساس بررسی‌های انجام شده قیمت ۴۳۰۰ تومان در نظر گرفته‌ شده است، اما دولت به هر دلیلی این فضا را ایجاد نکند و کشاورزان را مورد حمایت قرار ندهد، ما مجبور هستیم به سراغ کشورهای آسیایی رفته و با قیمت جهانی که کیلویی ۷۰۰۰ تومان گندم را خریداری کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: دستگاه‌های متولی می‌دانند که در صورت عدم حمایت از کشاورز باید کف قیمت خلیج فارس و آسیای میانه با درصد پروتئین پایین‌تر و با قیمت بالاتر بخرند، اما چه بهتر است که هزینه تمام شده گندم را به کشاورز داخلی دهند تا با انگیزه کشاورز کار خود را پیش ببرد.

عسگری بیان کرد: این اقدام صرفا برای گندم نخواهد بود بلکه برای سایر محصولات استراتژیک ما این برنامه را دنبال خواهیم کرد و دولت را مکلف می‌کنیم که خرید قیمت تضمینی گندم را به نفع کشاورز انجام دهد. ما باید سوبسیدهایی را به کشاورزان دهیم تا آن‌ها علاقه‌مندی به تولید داشته باشند.
بازار

۱۳۹۹/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...