نسخه چاپی

نگاهی به رقابت های لیگ برتر كشتی؛

كیفیت پایین، كمیت متوسط

عکس خبري -کيفيت پايين، کميت متوسط

كشتی ورزش اول ما و جهان حساب ویژه ای برای ما در عرصه این ورزش گشوده است با این شرایط روشن نیست چگونه باید از موقعیت و جایگاه خود در مسابقات جهانی دفاع كنیم؟

محمدرضا کاظمی - بالاخره و پس از درخواست‌های مکرر جامعه کشتی و مسئولین فدراسیون، ستاد مبارزه با کرونا تحت شرایطی اجازه برگزاری رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی را صادر کرد. این امکان در حالی فراهم شد که ورزش اول کشور طی ۸ ماه گذشته امکان برگزاری مسابقات و انجام تمرینات منظم را پیدا نکرده بود. احتمال برگزاری رقابت های جهانی در صورت فراخوان اتحادیه جهانی و نیز لزوم آمادگی قهرمانان جهت کسب سهمیه های باقی مانده المپیک توکیو از جمله دلایلی بود که باعث شد تا مسئولین ذیربط امکان برگزاری مسابقات لیگ را فراهم کنند. بر همین اساس کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز به نوعی عملکرد کشتی گیران در پیکارهای لیگ را به منزله رقابت های انتخابی تیم ملی در نظر گرفتند تا به دلیل کوتاهی زمان نفرات مورد نظر خود را از گردونه همین پیکارها انتخاب کنند.



روشن شدن چراغ لیگ برتر

تحت شرایط یاد شده رقابت های لیگ کشتی به صورت متمرکز در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد. در همین راستا مقرر شد مسابقات دور رفت در چند روز و ایضا دور بر گشت نیز در زمان محدود برگزار شود. بنا‌براین چراغ لیگ کشتی با اهداف مورد اشاره روشن شد؛ با این توصیف که جز بازار بزرگ تهران که مطابق سنوات گذشته با اقتدار و توانمندی پای در میدان مسابقه گذاشته است و باشگاه استقلال که برای نخستین بار در لیگ کشتی شرکت کرده است، دیگر تیم ها چندان چنگی به دل نمی زنند. حضور خلق‌الساعه و دقیقه نودی برخی تیم های بی نام و نشان و ضعیف در لیگ ورزش اول و حامیان مالی که لیگ کشتی را دست کم گرفته اند شرایطی فراهم آورده تا مسابقات از شور و هیجان کافی برخوردار نباشد. در کنار این نقیصه، آماده نبودن کشتی گیران به سبب شرایط موجود کرونایی و بی تمرینی آنها سطح کیفی رقابت ها را تا حد نازل پایین آورده است.

با اوصاف یاد شده باید اذعان کرد برگزاری مسابقات لیگ کشتی در مجموع لازم و درست بود اما سطح رقابت ها، آمادگی قهرمانان، تدارک مناسب و تبلیغات کافی در آن به نحو مطلوب انجام نشده است.‌ تحت این شرایط روشن نیست مربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی چگونه خواهند توانست نفرات مورد نظر خود را برای میدان جهانی احتمالی که قرار است بزودی اتحادیه جهانی کشتی چگونگی و زمان برگزاری آن را اعلام کند، برخواهند گزید؟



نبود ملاک مناسب

کشتی ورزش اول ما و جهان حساب ویژه ای برای ما در عرصه این ورزش گشوده است با این شرایط روشن نیست چگونه باید از موقعیت و جایگاه خود در مسابقات جهانی دفاع کنیم؟ مسابقات لیگ تا حدود کمی می تواند موقعیت، میزان آمادگی و شرایط بدنی قهرمانان را مشخص کند اما به واقع این رقابت های سطح پایین نمی تواند ملاک مناسبی برای سنجش توان کشتی گیران باشد. همانطور که دیدیم برخی از ایشان در میدان مذکور بسیار کمتر از حد انتظار ظاهر شدند.کشورهای مختلف از مدت ها قبل و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات اردویی را در دستور کار قرار داده اند حال آنکه ما نه تنها در این رابطه تعلل کرده ایم بلکه با امید به برگزار نشدن مسابقات جهانی، اکنون و در واپسین ایام، امید به مسابقات لیگ بسته ایم تا مگر ملی پوشان خود را از گردونه همین رقابت ها برگزینیم. ملاک و معیاری که به نظر نمی‌رسد مطمئن و خالی از اشکال باشد.

۱۳۹۹/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...