نسخه چاپی

حرم رضوی سیاهپوش شهادت «امام رضا (ع)» شد

عکس خبري -حرم رضوي سياهپوش شهادت «امام رضا (ع)» شد

مدیر روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی از سیاهپوشی بارگاه منور رضوی به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش نما، محمد صدقی، مدیر روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه حرم مطهر رضوی در این ایام سیاهپوش و داغدار رحلت رسول گرامی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همزمان با ایام پایانی ماه صفر متن کتیبه‌های نصب شده بر روی دیواره‌های صحن‌های داخلی و کتیبه‌های بزرگ نصب شده بر سردرب ایوان‌های حرم مطهر رضوی متناسب با این ماه تغییر یافت.

وی با بیان اینکه فرایند سیاهپوشی حرم مطهر رضوی از ۲۳ صفر آغاز شده و تا به امروز ادامه داشت افرود: تاکنون ۱۱ کتیبه عمودی در ایوان‌های صحن انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، آزادی، نقاره‌خانه و مسجد گوهرشاد تعویض شده است.

مدیر روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی گفت: پرده‌های نصب شده در نقاط مختلف حرم رضوی به اشعاری در مدح اهل بیت (ع) مزین شده که از آن جمله می‌توان به «فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی»، «همه دانند که ایران سر و سامان دارد/ تکیه بر پرچم سلطان خراسان دارد»، «ز آستان رضایم خدا جدا نکند/ من و جدائی از این آستان، خدا نکند»، «ماتم جانسوز احمد موسم اشک و بکاست/فاطمه صاحب عزاست/ ذکر زهرا گه پدر، گاهی حسن، گاهی رضاست/ فاطمه صاحب عزاست» و... اشاره کرد. ایوان طلای صحن انقلاب اسلامی نیز با پرچمی با عنوان «السلام علیک یا رسول الله (ص)» تزئین شده است.

وی اضافه کرد: صحن و سرای حرم مطهر با ۶ هزار مترمربع پارچه مشکی رنگ در این مدت سیاه‌پوش شده که بزرگترین کتیبه دارای ابعاد ۵/۵ متر ارتفاع و طول ۱۳ متر است.

منبع: آستان نیوز

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...