نسخه چاپی

اختلاف بین سران ۱۴ مارس بالا گرفت

عکس خبري -اختلاف بين سران ?? مارس بالا گرفت

منابع وابسته به جریان المستقبل اعلام كردند كه حزب نیروهای لبنانی به دنبال منافع خودش است و انتخاب‌هایش را نیز بر همین اساس انجام می‌دهد.

به گزارش نما، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع جریان المستقبل لبنان نوشت که سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی از جانب سعد حریری، رئیس جریان المستقبل مورد سرزنش قرار گرفته و در این میان علامت سوال هایی درباره پشت پرده و حقیقت دلایل حزب نیروهای لبنانی برای عدم انتخاب حریری به عنوان گزینه نخست وزیری وجود دارد.

منابع وابسته به جریان المستقبل افزودند که پیش از این آنها می‌گفتند که منافع حریری را می‌خواهند اما الان می‌گویند که حریری امتحان خود را پس داده و موفق نشده است؛ اما در نهایت مشخص شد که حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع به دنبال منافع خود بوده و بر همین اساس انتخاب های خود را انجام می دهند.

پیشتر نیز این منابع در گفت وگو با روزنامه الجمهوریه اظهار داشتند این گفته حزب نیروهای لبنانی که هیچ کس در لبنان شایسته به عهده گرفتن پست نخست وزیری غیرعملی و غیرقابل درک است و ارتباطی با آگاهی سیاسی ندارد. بنابراین ممکن است آن‌ها تصمیم بگیرند تا در رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر مشارکت نداشته باشند یا حتی آن را تحریم کنند؛ اما این که در رایزنی‌ها مشارکت کنند و کسی را برای نامزدی نخست وزیری معرفی نکنند نشان می‌دهد که آنها هیچ کس را در گروه اهل سنت برای نخست وزیری مناسب نمی بینند ،با وجود اینکه ارتباط خوبی با این گروه دارند.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که این موضع حزب نیروهای لبنانی به رئیس جمهور اجازه می‌دهد تا دلایلی منطقی برای تعویق زمان رایزنی‌ها داشته باشد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...