نسخه چاپی

مادورو به دنبال استقلال تسلیحاتی ونزوئلا با كمك و مشورت روسیه، چین و ایران

عکس خبري -مادورو به دنبال استقلال تسليحاتي ونزوئلا با کمک و مشورت روسيه، چين و ايران

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت كاراكاس به دنبال فعال كردن یك شورای نظامی با هدف استقلال سیستم تسلیحاتی كشورش با استفاده از استعدادهای ملی و كمك و مشورت روسیه، چین و ایران است.

به گزارش نما، «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا در توییتی از تصمیم برای فعال کردن یک شورای نظامی با کمک و مشورت روسیه، چین و ایران خبر داد.

مادورو در این توییت نوشت: در صد سالگی هواپیمایی ونزوئلا، قصد داریم شورای نظامی علمی و فناوری را به طور گسترده با مشورت و کمک روسیه، چین و ایران فعال کنیم.

او در جلسه‌ای با ستاد عالی ارتش و فرماندهان این کشور، اقدام در این خصوص را در هفته‌های آینده در جهت استقلال سیستم تسلیحاتی کشورش با استفاده از استعداد علمی ملی توصیف کرد که دنیا را غافلگیر می‌کند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین در این جلسه هشدار داد مزدورانی در کلمبیا در حال آماده شدن برای حمله به پست‌های نظامی و مرزهای ونزوئلا هستند و به همین دلیل از ارتش کشورش خواست برای مقابله با هر گونه حمله مسلحانه و تجاوز از سوی دولت کلمبیا آماده باشند.

ایالات متحده آمریکا و برخی از همپیمانان این کشور در سال‌های اخیر، تحریم‌هایی را علیه دولت ونزوئلا با هدف منزوی کردن رئیس‌جمهور قانونی این کشور و وادار کردن وی به کناره‌گیری از قدرت وضع کرده‌اند اما همه تلاش‌هایشان بی‌نتیجه بوده و نتوانستند ارتش ونزوئلا را با خود همراه کنند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده اخیراً در ادامه سیاست فشار به دولت‌های غیرهمسو با واشنگتن، از حمایت کلمبیا از کودتاچیان در ونزوئلا تمجید کرد.

پامپئو که به بوگوتا، پایتخت کلمبیا سفر کرده بود از موضع «ایوان دوکو» رئیس‌جمهور این کشور در مخالفت با رئیس‌جمهور ونزوئلا تشکر کرد. وی در نشست خبری مشترک با دوکو، گفت: «حمایت شما از رئیس‌جمهور موقت "خوان گوایدو" (سردسته کودتاچیان) و تغییر دموکراتیک ونزوئلا به یک دولت مستقل و عاری از نفوذ شرورانه، واقعا ارزشمند است».
منبع: فارس

۱۳۹۹/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...