نسخه چاپی

استقرار پلیس در ۱۹ گمرك زمینی و آبی كشور

عکس خبري -استقرار پليس در ?? گمرک زميني و آبي کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: در هفته نیروی انتظامی، پلیس گمرك در هشت گمرك زمینی و آبی كشور مستقر شده و در مجموع تعداد آن در گمركات كشور به ۱۹ پلیس ارتقاء یافت.

به گزارش نما ،سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به ظرفیت و نقش مؤثر بنادر در صادرات و واردات کالا در حوزه بین‌الملل اظهار کرد: با توجه به اینکه بنادر کشور در شرایط تحریم، در اقتصاد جهانی و داخلی نقش مهمی ایفا می‌کنند، نیازمند توجه و نظارت بیشتر هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: در راستای اجرای شعار سال نیروی انتظامی با عنوان "با هم برای امنیت و سلامت"، ایجاد همدلی، یکپارچگی و همکاری پلیس با اداره گمرک و سازمان بنادر برای انجام مأموریتها و مبارزه با پدیده شوم قاچاق باعث کاهش جرایم اقتصادی و همچنین حمایت از تولید داخلی و در نهایت جهش تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان گمرک به ‌عنوان مرزبان اقتصادی کشور با داشتن 150 گمرک فعال در طول سالیان گذشته تاکنون بر ورود و خروج کالا و ارز در مبادی رسمی اعم از زمینی، هوایی و دریایی نظارت داشته و تسهیل فعالیتهای سالم اقتصادی، تجاری و پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار داده که از سال 98 نیز با تأسیس پلیس امنیت اقتصادی، این پلیس در قالب پلیس گمرک برای کمک در رصد و نظارت بر ورود و خروج کالا از مبادی رسمی انجام وظیفه می‌کند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی در سطح کشور و بر اساس پیگیری‌های مستمر و هدفمند و توافقات صورت گرفته در هفته نیروی انتظامی، پلیس گمرک در هشت گمرک زمینی و آبی کشور مستقر شده و در مجموع تعداد آن در گمرکات کشور به 19 پلیس ارتقاء یافت.

مقیمی، راه‌اندازی پلیس گمرک را گامی مؤثر در رابطه با مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: با همکاری دولت، پلیس گمرک در گمرکات کشور مستقر و اکنون دست افرادی که از طریق استفاده از منافذ گمرکی اقدام به قاچاق می‌کردند، کوتاه شده ‌و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی شاهد استقرار پلیس گمرک در سایر گمرکات نیز خواهیم بود.
تسنیم

۱۳۹۹/۸/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...