نسخه چاپی

بازداشت ۲۵ نفر درباره معاملات فردایی در تهران

عکس خبري -بازداشت ?? نفر درباره معاملات فردايي در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: با افرادی كه اقدام به معاملات فردایی كنند برخورد می كنیم و همچنین هفته گذشته ۵ نفر از افرادی كه اقدام به انجام این معاملات كرده بودند را دستگیر كردیم.

به گزارش نما، سرهنگ علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پلیس امنیت اقتصادی با پلیس آگاهی هماهنگی خوبی دارد و در راستای مبارزه با فساد و قاچاق کالا قدم بر می‌دارد.
وی افزود: در هفت ماه گذشته و در راستای برخورد با دلالان ارزی بیش از ۱۲۰ نفر از دلالان ارزی شناسایی و بازداشت شدند.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران، معاملات ارزی باید در صرافی مجاز انجام شود و هر معامله غیر از صرافی، غیر مجاز است.

معاملات فردایی موجب التهاب بازار می‌شوند

وی گفت: معاملات فردایی یک کار غیرقانونی و شرعی است. اگر طلا به صورت ملموس جابجا شود، مشکلی ندارد اما در معاملات فردایی عملاً طلایی جابجا نمی‌شود و این کار منجر به التهاب بازار می‌شود.

ولی پور گودرزی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم با افرادی که اقدام به معاملات فردایی می‌کنند، برخورد کنیم و در این راستا هفته گذشته ۵ نفر از افرادی که اقدام به انجام این معاملات کرده بودند، دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران روز گذشته ۲۰ نفر از مرتبطان با این متهمان که پول زیادی کسب کرده بودند هم دستگیر شدند.

وی تأکید کرد: معاملات فردایی و تشکیل اتاق‌های کاغذی یکی از مباحثی است که باعث ملتهب شدن قیمت ارز، سکه و طلا می‌شود.

کشف ۲۰۰ تن تنباکوی قاچاق

ولی پور گودرزی تصریح کرد: در یکی دو روز گذشته در جنوب تهران انباری را کشف کردیم که ۲۰۰ تن تنباکوی قاچاق را دپو کرده بود و ارزش این کالای قاچاق حدود ۱۴۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی با اشاره به یکی از پرونده‌هایی که پلیس امنیت اقتصادی تهران در روز گذشته پیگیری کرده است، یادآور شد: این پرونده دو متهم متواری داشت که این متهمان حدود هزار شاکی داشتند. مشروح پرونده هم از این قرار است که این متهمان تعاونی مسکن تشکیل داده بودند و از سال ۹۳ با دریافت مبالغی از شهروندان و عده تحویل مسکن داده بودند اما نه زمینی به مال باختگان تحویل داده بودند و نه مسکنی.

کشف ۲۲ تن روغن خوراکی احتکار شده

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: همچنین در هفته گذشته چند انبار مربوط به کالاهای اساسی که احتکار شده بودند را شناسایی کردیم و موفق شدیم یک انبار حاوی ۲۲ تن روغن خوراکی احتکار شده را کشف کنیم که تمامی این انبارهای شناسایی شده، پلمب شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پرونده دیگر کارگاهی را شناسایی کردیم که با مواد اولیه، دارویی برای درد مفاصل درست می‌کردند و با مارک‌های خارجی به فروش می‌رساندند. به دلیل اینکه مواد مورد استفاده این کارگاه غیر مجاز بود و هیچ مجوزی برای تولید دارو نداشتند، این کارگاه پلمب شد و متهمان نیز دستگیر شدند. البته باید بگویم که این متهمان به هیچ عنوان موفق به توزیع دارو نشده بودند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۸/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...