نسخه چاپی

توبیخ نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان به خاطر طرح اظهارات بی اساس علیه ایران

عکس خبري -توبيخ نماينده پارلمان جمهوري آذربايجان به خاطر طرح اظهارات بي اساس عليه ايران

كمیسیون انضباطی پارلمان جمهوری آذربایجان بهروز محرم اف نماینده پارلمان این كشور را به خاطر طرح اظهارات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران توبیخ و اعلام كرد كه این اظهارات منعكس كننده نظرات پارلمان نیست.

به گزارش نما ،در پی اظهارات بی اساس بهروز محرم اف نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون انضباطی پارلمان آذربایجان این نماینده را توبیخ کرد.

این کمیسیون اعلام کرد: اظهارات این نماینده درباره ایران و رهبر عالی ایران با روح روابط دوستانه و حسن همجواری ایران و آذربایجان مغایرت دارد و منعکس کننده نظرات پارلمان نیست. اطمینان داریم هیچکس نمی تواند به روابط دوستانه ایران و آذربایجان آسیب برساند.

براساس نظر کمیسیون، پارلمان آذربایجان بهروز محرم اف را توبیخ و علیه او مجازات اعمال خواهد کرد.

به گزارش فارس، به دنبال اظهارات بی مایه، سطحی و بی اساس یکی از نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان، «حکمت حاجی اف» دستیار رئیس جمهور آذربایجان روز (جمعه) در گفت‌وگویی تلفنی با سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن رد این اظهارات و اعلام برائت از آن گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شده و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره باغ است.

وی افزود: همانطور که قبلا اعلام کردیم همه مقامات عالی آذربایجان از موضع سازنده و عادلانه رهبر عالی ایران حضرت آیت الله خامنه ای خشنود هستند و آن را توأم با حسن نیت و سازنده می‌دانند و سخنان این نماینده به هیچ وجه موضع دولت و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیست.

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری روز (سه شنبه) ۱۳ آبان ماه در بیاناتی به جنگ اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع حادثه‌ای تلخ و تهدید کننده امنیت منطقه است، گفتند: این درگیری نظامی باید هرچه زودتر تمام شود؛ البته همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم حفظ امنیت ارامنه در این سرزمین‌ها و رعایت مرزهای بین‌المللی از جانب دو طرف را نیز مورد تأکید قرار دادند و افزودند: تروریست‌هایی که براساس گزارش‌های قابل اطمینان وارد منطقه شده‌اند، نباید به هیچ‌ وجه نزدیک مرز ایران شوند و اگر آنها نزدیک مرز شوند، قطعاً برخورد قاطع خواهد شد.

گفتنی است، فرمایشات رهبر معظم انقلاب با واکنش مثبت مقامات باکو مواجه شد و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای، قدردانی کرد.
فارس

۱۳۹۹/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...