نسخه چاپی

لزوم ارتباط بیشتر مهندسان ناظر با شهرداری

عکس خبري -لزوم ارتباط بيشتر مهندسان ناظر با شهرداري

شهردار اسلامشهر گفت: با قانونمند شدن نظارت بر ساخت و ساز ها، می توان شاهد رشد و توسعه شهر باشیم .

به گزارش نما ، حسین طلا شهردار اسلامشهر در جلسه ای که توسط رئیس شورای اسلامی شهرستان با مسئولان سازمان نظام مهندسی استان تهران در سالن جلسات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط موجود در کشور فعالیت های عمرانی باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود تا بار کمتری بر دوش مردم بماند.

طلا با اشاره به ضرورت و اهمیت نظارت فنی بر ساخت و سازها، بیان کرد: همه آحاد مردم در دستگاه های اداری و اجرایی، عامل بروز پدیده ساخت و ساز غیرمجاز در شهرها را شهرداری ها می دانند، در صورتی که مسئولیت نظارت بر ساخت و سازها از طرف حاکمیت بر عهده سازمان نظام مهندسی است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از نظارت فنی بر عهده نظام مهندسی است، تاکید کرد: عملکرد شهرداری و مهندسان ناظر در ساخت و سازها و پروژه های عمرانی، باعث رونق نظام اقتصادی و اجتماعی،،در شهر می شود و برای بهتر انجام شدن این روند باید ارتباط بیشتری بین مهندسین ناظر با شهرداری برقرار شود.

شهردار اسلامشهر با تاکید بر اینکه باید ساز و کاری تهیه و تدوین شود تا مانع از بروز تخلفات در ساخت و سازها شده و علاوه برآن باعث شفافیت در نظارت ها شود، تصریح کرد: با شفافیت سازی امور می توان ضمن تحقق این اهداف، شاهد رشد و رونق در ساخت و سازها بود، قانونمند شدن نظام نظارت ها برساخت وسازها در نظام اقتصادی شهر،باعث رشد و رونق شهر می شود و می توان شاهد شهری ایده آل بود.

طلا‌ با اشاره به اینکه همواره در نظامات و نظارتهایی که عامل انسانی دخیل است، کاستی ها و ضعف هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با شفاف سازی و مکانیزه کردن امور نظارتی می توان ضمن تقویت و رفع این کاستی ها،مانع از بروز تخلفات و ادامه فعالیت ها شد.

امین اسدی رئیس شورای شهرستان اسلامشهر، هم در این جلسه با اشاره به فعالیت ۶۵ شرکت نظارتی در اسلامشهر، اظهار کرد: متاسفانه مهندسان ناظر ساختمانی خارج از شهرستان در این منطقه فعالیت می کنند، که حضور فیزیکی بر سر پروژه ها ندارند و این عمل باعث بروز برخی تخلفات در حوزه ساختمان می‌شود.

اسدی با تاکید بر اهمیت و ضرورت نظارت دقیق بر ساخت و سازها توسط مهندسان ناظر مجرب و دارای پروانه، خاطرنشان کرد: باید شرایط کار به گونه ای فراهم شود تا زمینه فعالیت مهندسان بومی منطقه آسان برای فعالیت و حضور مهندسان غیربومی در این شهرستان سخت‌تر و قانونمندتر شود.
تهران نیوز

۱۳۹۹/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...