نسخه چاپی

قلعه‌نویی: منش استقلال باعث تربیت مربیان خوب شده

عکس خبري -قلعه‌نويي: منش استقلال باعث تربيت مربيان خوب شده

سرمری تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: در كل زندگی‌ام به دنبال انتقام نبودم و همیشه فوتبال را از دریچه قشنگی و معرفتی آن دیدم.

به گزارش نما، امیر قلعه‌نویی در فصل گذشته شاید فشارهای زیادی را تحمل کرد تا اینکه برای مدتی توسط پزشکان از همراهی سپاهان منع شد. بعد از آن، وی تصمیم به جدایی از تیم خودش پیش از اتمام مسابقات لیگ برتر گرفت که این اتفاق بی سابقه بود. حالا او با تیم کم نام و نشان گل‌گهر لیگ بیستم را آغاز کرده و در اولین ایستگاه نیز تیم فصل قبل خودش را با سه گل شکست داد تا اهالی فوتبال از مدعی بودن گل‌گهر در فصل جدید جدیتر و محکمتر صحبت کنند. شروع خوب گل‌گهر در فصل جدید و اتفاقات مهم دیگری که در هفته گذشته برای فوتبال کشورمان رخ داد بهانه‌ای شد تا با باتجربه‌ترین مربی فعلی لیگ برتر گفت‌وگو کنیم که در زیر تقدیم شما می‌گردد.

متاسفانه در هفته گذشته محمود یاوری مربی اسبق تیم‌ملی و پیشکسوت بزرگ، جان به جان آفرین تسلیم کرد که اتفاق تلخی برای جامعه فوتبال بود. در این خصوص صحبتی دارید؟

در ابتدا باید بگویم امیدوارم هرچه زودتر این ویروس لعنتی از بین برود. به همه آن عزیزانی که عزیزانشان را از دست دادند تسلیت می‌گویم علی الخصوص جامعه ورزش و فوتبال. جدیدا خیلی از اساتید و بزرگان فوتبال من جمله استاد یاوری و آقایان نیک‌نفس و وطندوست و خیلی از دوستان دیگر به هرحال از میان ما رفتند که به خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گویم.

محمود یاوری واقعا استاد بود. انسان بسیار بزرگ و با اخلاقی بود. او برای مکتب خاصی نبود. استادی بود که عاشق ایران و مردم ایران بود. عاشق به فوتبال و خدمت کردن بود. تا لحظه های آخر هم به فوتبال عشق ورزید. ان‌شاالله خدا با انبیا و اولیا او را همنشین کند.

لیگ برتر در فصل بیستم آغاز شد. گل‌گهر در هفته اول مقتدرانه به پیروزی رسید. این بازی را چطور دیدید؟

به هرحال ما تمریناتمان را به موقع شروع کردیم. یارگیری‌هایمان را هم انجام دادیم. فکر می‌کنم در آن بازی مزد زحماتمان را گرفتیم. بازیکنانمان خیلی تلاش کردند و فوتبال خیلی خوبی را ارائه دادند. در مجموع بازی خیلی خوبی بود. هم سپاهان خوب بود و هم گل‌گهر. بازی که چهار گل داشته باشد آن هم در هفته اول، بازی بسیار خوبی است. من هم از تک‌تک بازیکنانم ممنون هستم که واقعا با عشق و قلبشان بازی کردند. دوندگی خیلی خوبی داشتند و از نظر آماری هم خوب بودیم.

گادوین منشا مدتی بود که در فوتبال ایران کمرنگ شده بود اما در این بازی با یک گل و یک پاس گل درخشش خوبی داشت و به نظر می‌رسد امسال در کنار یونس شکوری زوج زهرداری را تشکیل داده است.

ما یک تیم خوب داریم. منشا بازیکن بسیار بزرگی است. منتها به نظر من هرسال تمرینات پیش فصل را به خوبی انجام نمی‌داد. امسال اینکار را انجام داده و بدنش خیلی آماده است. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

پس از پیروزی سه بر یک گل‌گهر مقابل سپاهان صحبت‌هایی در فضای مجازی مطرح شد که این بازی و نتیجه آن، انتقام امیرقلعه‌نویی از سپاهان بود.

اصلا فوتبال جای انتقام نیست. فوتبال جای قشنگی‌ها و زیبایی‌هاست. جایی است که ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند. خواهشا دنبال این حرف‌ها نباشید. سپاهان باشگاه بزرگی است. این بازی تمام شد و رفت. مثل خیلی از بازی‌های دیگر که ما در این چهل سال انجام دادیم. این هم یک بازی دیگر بود، چه می‌بردیم و چه می‌باختیم که خداراشکر بردیم. فوتبال همین است. در کل زندگی‌ام نه دنبال انتقام بودم و نه مسائل دیگر. همیشه فوتبال را از دریچه قشنگی و معرفتی آن دیدم. در کل زندگی اصلا به دنبال این حرف‌ها نبودم.

شرایط گل‌گهر برای بازی هفته دوم مقابل مس رفسنجان و برگزاری دربی کرمان که دربی جدیدی در لیگ برتر به حساب می‌آید چگونه است؟

خداراشکر با بردی که در هفته اول به دست آوردیم تیم از نظر روحی و روانی به مرز خودباوری رسیده است و بازیکنان متوجه شده‌اند که توانایی‌هایی خوبی دارند. ولی به هرحال برگزاری یک مسابقه به یک سری شاخصه‌ها نیاز دارد. امیدوارم و خواهشم از سازمان لیگ این است که این شاخصه‌ها وجود داشته باشند که مسابقه لیگ برتر آن‌جا برگزار شود.

مثلا کیفیت زمین که می‌گویند چمن مصنوعی است. یا اینکه گفته می‌شود شرایط هتل‌شان هم زیاد خوب نیست. در صورتیکه وقتی سپاهانی‌ها به سیرجان آمدند بهترین هتل شهر را طبق آنچه که موجود بود، در اختیار آن‌ها قرار دادیم. مسئولان سازمان لیگ حتما به آنجا (رفسنجان) رفته‌اند و وقتی تایید کرده‌اند حتما یک سری امکانات دارد. امیدواریم این امکانات طوری باشد که بتوانند در لیگ برتر میزبانی کنند.

تیم حریف را چطور ارزیابی می‌کنید؟

محمدربیعی یکی از مربیان خوب و آینده‌دار فوتبال ما است. تیم او هم تیم خیلی خوبی است و من مطمئن هستم در هفته‌های آینده نتایج بهتری می‌گیرند.

لیگ بیستم در حالی آغاز شده که چند نفر از سرمربیان تیم‌های مطرح، زمانی شاگرد شما در تیم استقلال بودند.

البته من خودم شاگرد هستم. خوشحالم که خانواده بزرگ استقلال توانسته چنین مربیان خوبی را تربیت کند و به جامعه فوتبال تحویل بدهد. این اتفاق برای خانواده استقلال است. برای من امیر قلعه‌نویی نیست. همانطور که من هم از خانواده استقلال آمدم و چندین سال شاگرد منصورپورحیدری بودم. این به خاطر رفتار و منش باشگاه خوب استقلال است که توانسته این بازیکنان را تربیت کند تا تبدیل به مربیان خوب شوند.

تیم ملی هم به مصاف بوسنی رفت و دو بر صفر پیروز شد. عملکرد این تیم را چطور دیدید؟

واقعا باید به دراگان اسکوچیچ تبریک بگوییم. خیلی با برنامه و اقتصادی فوتبال بازی کردند. سیستم تیم هم عوض شده بود. با سه دفاع بازی ‌کردند. بوسنی هم تیم ضعیفی نبود. خیلی‌ها می‌گویند تیم ضعیفی بود. نه اصلا اینطور نبود. کلیه بازیکنان این تیم لژیونر بودند و خارج از کشورشان بازی می‌کردند. به نظرم ما یک موقعیت هم به حریف ندادیم. چند موقعیت خوب دیگر هم داشتیم که دروازه‌بان اول آن‌ها قبل از اینکه تعویض شود، آن‌ها را از ایران گرفت.

در مجموع روند رو به جلویی داریم. خیلی از بازیکنان بزرگ تیم ما هم نبودند. مهدی طارمی، علیرضاجهانبخش، سردار آزمون و.. ولی باز بقیه نفرات به نحو احسن بازی کردند و این نشان می‌دهد اسکوچیچ شناخت خوبی نسبت به فوتبال ما دارد و تیم ملی ما هم در این دو بازی خوب کار کرد.

می‌توانیم امیدوار به حضور در جام‌جهانی 2022 قطر باشیم؟

ان‌شاالله، باید امیدوار باشیم.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...