نسخه چاپی

تشكیل ۴۷ پرونده احتكار كالا ‌در گیلان/ مقابله ریشه‌ای با جرائم اقتصادی

عکس خبري -تشکيل ?? پرونده احتکار کالا ‌در گيلان/ مقابله ريشه‌اي با جرائم اقتصادي

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به تشكیل ۴۷ پرونده احتكار كالای اساسی امسال در گیلان گفت: مقابله ریشه‌ای با جرائم اقتصادی در دستور كار پلیس امنیت اقتصادی استان است.

به گزارش نما و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به دستگیری محتکران کالاهای اساسی از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: با اشراف و رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی گیلان بالغ بر 45 نفر از محتکران کالای اساسی از ابتدای ساکنون توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

تشکیل ۴۷ پرونده احتکار کالا ‌در گیلان/ مقابله ریشه‌ای با جرائم اقتصادی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از کشف 9 هزار و 39 کیلوگرم مواد غذایی و روغن و همچنین 4 هزار و 925 کیلوگرم مواد خوراکی احتکار شده از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: 49 دستگاه صوتی و تصویری و همچنین 2 هزار و 61 دستگاه لوازم خانگی احتکار شده نیز امسال در گیلان کشف شد.
رسول‌زاده با اشاره به تشکیل 47 پرونده احتکار کالای اساسی و غذایی در طول 8 ماهه گذشته افزود: امسال حدود 6 هزار و 860 عدد تجهیزات و اقلام پزشکی، 2 هزار و 882 کارتُن مواد شوینده، 608 کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های گوشتی، 63 کیلوگرم محصولات لبنی و هزار و 550 کیلوگرم حبوبات نیز از محتکران کشف شد.
وی از کشف 118 هزار و 480 کیلوگرم غلات احتکار شده، 10 هزار و 744 کیلوگرم ارزاق ویژه و 33 هزار و 650 کیلوگرم مواد شیمیایی احتکاری خبر داد و اظهار داشت: ارزش ریالی کل کالای کشف شده چیزی حدود 186 میلیارد و 664 میلیون و 585 هزار ریال بوده البته 32 هزار و 483 عدد سایر کالاهای احتکاری نیز توسط پلیس گیلان کشف شد.
رسول‌زاده کمک به تامین سلامت ساختارهای اقتصادی جامعه را از جمله وظایف پلیس امنیت اقتصادی برشمرد و بیان کرد: سیاست‌ها و اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی با اقتباس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با ورود موثر نیروی انتظامی به حوزه امنیت اقتصادی و با مجوز ستادکل نیروهای مسلح به ناجا ایجاد شده است.
وی از ورود پلیس امنیت اقتصادی در موضوعات کلان و جرائم اقتصادی از جمله زمین‌خواری، فرار مالیاتی، تسهیلات غیرمجاز بانکی، اختلاس، احتکار و مقابله با قاچاق کالا و ارز به‌صورت ریشه‌ای خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله با قاچاق کالاهای اساسی و استراتژیک به خارج از استان از دیگر وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به تعامل مثبت و سازنده پلیس امنیت اقتصادی با مراجع قضایی، سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی بر تمامی دستورالعمل‌های مرتبط با موضوعات اقتصادی، نظارت و کنترل دارد.

۱۳۹۹/۸/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...