نسخه چاپی

قانونگذار آمریكایی ایلهان عمر

عکس خبري -قانونگذار آمريکايي ايلهان عمر

یك عضو دموكرات مجلس نمایندگان آمریكا در نامه‌ای به پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری این كشور توصیه كرد توافقات صلح اعراب و رژیم صهیونیستی را لغو كند.

به گزارش نما، «ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه از «جو بایدن» پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درخواست کرد پس از تصاحب کاخ سفید، توافقات کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را پاره کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ایلهان عمر با ارسال نامه‌ای به تیم دولت انتقالی بایدن توصیه‌هایی درخصوص سیاست خارجی آتی آمریکا ارائه کرد و در آن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا را به بستن قراردادهای فروش تسلیحات تحت پوشش «توافق صلح» متهم کرد.

این قانون‌گذار آمریکایی در توصیه نامه‌اش نوشت: «او (ترامپ) اخیراً به اصطلاح توافقات صلحی را بین امارات متحده عربی، بحرین، سودان و اسرائیل امضا کرد. مشکلش کجاست؟ اینکه این‌ها توافق صلح نبودند. [قرارداد] فروش تسلیحات به ناقضان حقوق بشر بودند و برای قدرت بخشیدن به کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و افزایش خطر جنگ با ایران طراحی شده‌اند».

ایلهان عمر در ادامه نوشته است: «ترامپ فروش تسلیحاتی به مبلغ سرسام‌آور ۲۳ میلیارد دلار را به امارات متحده پیشنهاد کرده است که دولت اعتراف کرده با توافق [صلح] مرتبط است».

وی افزود، این توافقات فقط «اشغالگری را عادی‌سازی کردند و احتمال وقوع صلحی واقعی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را افزایش داد».

به گفته این نماینده کنگره آمریکا اکنون بایدن «فرصتی شگرف برای معکوس کردن سیاست خارجی و جایگاه ترامپ در آمریکا دارد و می‌تواند می‌تواند این کشور را در فاصله‌ای برابر از همه دیکتاتورهای خاورمیانه قرار دهد».

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از زبان ترامپ اعلام شد. پس از آن بحرین نیز اعلام کرد روابط خود با این رژیم را عادی می‌کند پیوست. این دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

سودان نیز ۲۳ اکتبر طی توافقی تحت نظارت آمریکا از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و به این ترتیب سودان سومین کشور پس از بحرین و امارات بود که سازش با این رژیم را اعلام کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۹/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...