نسخه چاپی

كاهش ۳۱ درصدی مسافران متروی تهران

عکس خبري -کاهش ?? درصدي مسافران متروي تهران

مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران از كاهش ۳۱ درصدی مسافران مترو همزمان با شروع اجرای طرح محدودیت‌های كرونایی خبر داد.

به گزارش نما ،از زمانی که فاصله گذاری اجتماعی مطرح و اجرا شد، امید زیادی برای اجرای مطلوب این طرح در حمل و نقل عمومی شهر تهران به دلیل کمبودهایی که در این حوزه است، وجود نداشت این در حالی بود که به دلیل شیوع کرونا و تغییر در زمان اجرای طرح ترافیک، به طور کلی تعداد مسافران مترو کاهش یافت اما باز هم فاصله گذاری به شکل مطلوب جریان نداشت.

با اصرار برخی مسئولان از جمله اعضای شورای شهر تهران و همچنین وخیم شدن اوضاع شیوع کرونا، تعطیلی دو هفتهای شهر تهران اجرا و منجر به کاهش مسافران مترو شد. اگرچه این وضعیت به کاهش تراکم مسافران در قطارهای مترو منجر خواهد شد اما همچنان در ساعت پیک و ایستگاه های تقاطعی با حجم بالای مسافران مواجه هستیم.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به کاهش آمار مسافری در روزهای اخیر گفت: سرفاصله حرکت قطارها تغییری نداشته و با همان ظرفیت قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهیم. در اولین روز از اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی که با روز شنبه اول هفته مصادف شده بود، نسبت به شنبه هفته گذشته شاهد کاهش 2300 نفری مسافر بودیم این در حالیست که آمار ارائه شده در مقایسه با آخرین روز کاری آبان ماه سال جاری در چهارشنبه هفته گذشته 31 درصد کاهش مسافری رانشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده شهروندان از متروی تهران کاهش داشته افزود: شرکت بهره برداری متروی تهران با همان ظرفیت قبلی و اجرای سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خط دو 3 دقیقه، خطوط یک و چهار 3.5 دقیقه، خط سه 6 دقیقه، خط شش 15 دقیقه و خط هفت 10 دقیقه سرویس دهی دارد.

مدیرعامل شرکت بهره بردای متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: مترو با همان ظرفیت پیش از شیوع ویروس کرونا در حال خدمت رسانی است، اما در برخی از ساعات روز در ایستگاه‌های تقاطعی ممکن است با حجم بالای مسافر مواجه شویم که عمدتاً مربوط به ساعات ابتدایی روز است، ولی بر اساس آمار کاهش مسافری را شاهد هستیم.
تسنیم

۱۳۹۹/۹/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...