نسخه چاپی

تاكید بازنشستگان بر بروزرسانی بدهی های دولت به تامین اجتماعی/گلایه از روند متناسب سازی حقوق ها

عکس خبري - تاکيد بازنشستگان بر بروزرساني بدهي هاي دولت به تامين اجتماعي/گلايه از روند متناسب سازي حقوق ها

رئیس كانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینكه از دولت انتظار داشتیم بدهی اش را به تامین اجتماعی بپردازد تا سازمان بتواند از آن محل، متناسب سازی را یك مرتبه دیگر انجام دهد عنوان كرد: باید به همان میزان افزایش حقوق بازنشستگان كشوری و لشكری، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم افزایش می یافت.

به گزارش نما ،علی دهقان کیا در نشستی خبری با بیان اینکه در آخر سال ۹۸ سبد هزینه خانوار ۴ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان بود و امروز به ۱۰ میلیون تومان رسیده و تقریبا همه چیز دوبرابر افزایش قیمت یافته است گفت: بازنشستگان ما نمی توانند در برابر این تورم کمر راست کنند. تا کی باید حقوق ثابت باشد اما به واسطه تورم، اقلام مختلف چندمرتبه افزایش قیمت پیدا کنند؟.


وی افزود: ابتدای سال برای بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش حقوق و متناسب سازی انجام شد و در شش ماهه دوم سال دوباره متناسب سازی انجام شد. چه طور دولت می تواند دوبار متناسب سازی را اجرا کند اما شورای عالی کار نمی تواند برای افزایش حقوق ها تشکیل جلسه داده و تصمیم گیری کند؟.


رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه از دولت انتظار داشتیم بدهی اش را به تامین اجتماعی بپردازد تا سازمان بتواند از آن محل، متناسب سازی را یک مرتبه دیگر انجام دهد عنوان کرد: باید به همان میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم افزایش می یافت.


دهقان کیا به بند ب ماده هفت اصلاحیه قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که همچنان پابرجاست و به نحوه محاسبه مطالبات تامین اجتماعی از دولت تاکید می‌کند، اشاره کرد و گفت: این در حالی است که درباره محاسبه بدهی با بهره ساده به جای بهره مرکب در آیین نامه های قانونی برنامه ششم توسعه تصمیماتی گرفته شده که بر اساس آن از بدهی قطعی شده سازمان از سال ۸۳ تا سال ۹۵ که حدود ۹۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده، ۵۸ هزار میلیارد تومان کاسته می شود.


وی افزود: کل بدهی دولت به تامین اجتماعی تا آخر سال ۹۸ حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است. بدهی دولت در پی تصویب برخی قوانین که گروه‌هایی با هفت درصد حق بیمه تحت پوشش قرار گرفته اند و مابقی حق بیمه را دولت باید می پرداخت و انجام نداده است، ماهانه به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد.


رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقلی بگیر و ۱۴ درصد زیرحداقلی بگیر هستند گفت: سرمایه سازمان تامین اجتماعی، حق مردم است. با بند ن تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که در آن به محاسبه بدهی تامین اجتماعی با بهره ساده اشاره شده به شدت مخالف هستیم. ما بر بروزرسانی بدهی ها تاکید داریم.
ایسنا

۱۳۹۹/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...