نسخه چاپی

افزایش مبلغ وام بازنشستگی در گرو بهبود گردش مالی است

عکس خبري -افزايش مبلغ وام بازنشستگي در گرو بهبود گردش مالي است

رئیس كانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: ما بیشترین فشارها را به نمایندگان مجلس در سراسر كشور وارد كردیم.

به گزارش نما، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در خصوص احتمال افزایش رقم وام هفت میلیونی بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی در سال آینده، گفت: برای سال آینده، چون این وام با بهره ۴ درصد پرداخت می‌شود باید بخشی از منابع مالی این وام را خود سازمان تامین اجتماعی تقبل کند. همه دغدغه ما این است که دولت بخشی از بدهی‌هایی که به سازمان تامین اجتماعی دارد را پرداخت کند تا گردش مالی سازمان بهتر بشود. وقتی سازمان تامین اجتماعی گردش مالی بهتری داشته باشد ما درخواست افزایش رقم وام را از طریق کانال همکارانی که در کانون عالی بازنشستگان داریم پیگیری می‌کنیم. یعنی درخواست ما از دوستانمان در کانون عالی این است که مبلغ وام را طوری افزایش بدهند که مردم با دریافت این وام حداقل برای مدتی قدرت خریدشان بهبود پیدا کند و با یک بار خرید روزانه این پولی که وام گرفته اند تمام نشود.

وی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت شدن ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: وقتی من به کسی بدهکار باشم باید این بدهی را پرداخت کنم یا نه؟ اما دولت تا به حال بدهی هایش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نکرده است. به خاطر همین هم ما بیشترین فشارها را به نمایندگان مجلس در سراسر کشور به ویژه آن نمایندگانی که عضو کمیسیون تلفیق هستند وارد کردیم. آقای بیات در کانون عالی بازنشستگان هم اطلاعیه‌ای سراسری برای کل کشور صادر کرد. بعد هم مسوولان تمام کانون‌های بازنشستگی با نمایندگان مجلس رایزنی کردند و در نهایت نمایندگان مجلس هم متوجه شرایط سازمان تامین اجتماعی شدند. ما از طریق دوستانمان در بسیج کارگری سراسر کشور هم ارتباط برقرار کردیم و شرایط بحرانی سازمان را تشریح کردیم و با آقای بابایی رئیس کمیته‌های تلفیق جلساتی برگزار شد. بعد از آن هم با دیگر نمایندگان این نشست‌ها انجام شد.

دهقان کیا بیان کرد: همه این تلاش‌ها در نهایت منجر به این شد که در کمیسیون تلفیق رقمی در حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان را مصوب کنند. این اقدام در شرایطی انجام شده که در بودجه دولت هیچ مبلغی برای ما در نظر گرفته نشده است. اما الان مساله اینجاست که آن مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان هم مشکل ما را حل نمی‌کند. من دیدم آقای اسماعیلی یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه‌ای گفته بود اگر متناسب سازی حقوق بازنشستگان به صورت کامل پرداخت بشود باید صد و بیست هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی داده شود تا این سازمان بتواند متناسب سازی را به طور کامل انجام بدهد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران تصریح کرد: حالا ممکن است این سوال مطرح شود که آیا این رقم صد و بیست هزار میلیارد تومان متعلق به امسال است؟ نه اینطور نیست. ما فقط برای متناسب سازی در سال آینده به مبلغی در حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان نیاز داریم. ما برای انجام این کار منابع پایداری در اختیار نداریم. به خاطر همین نمایندگان مجلس آن مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان را تصویب کردند که به ما داده شود تا بتوانیم متناسب سازی‌ها را پرداخت کنیم. ۲۵ درصد از متناسب سازی‌ها در بعضی از موارد انجام نگرفته که آن هم قرار شده تا صد و بیست هزار میلیارد تومان برسانند که ما بتوانیم باقیمانده متناسب سازی را هم کامل کنیم.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...