نسخه چاپی

حضور پ ك ك با لباس ارتش ارمنستان در جنگ قره باغ

عکس خبري -حضور پ ک ک با لباس ارتش ارمنستان در جنگ قره باغ

برخی رسانه‌ها به نقل از یك مقام ارشد «پ‌ك‌ك» مدعی حضور نیروهای این گروه در كنار ارتش ارمنستان و نبرد علیه ارتش جمهوری آذربایجان شدند.

به گزارش نما، یک خبرگزاری ترکیه‌ای روز یکشنبه مدعی حضور عناصر «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) در کنار ارتش ارمنستان در نبرد اخیر این کشور با نیروهای جمهوری آذربایجان شد.

خبرگزاری «آذرتاج» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» نوشت عناصر پ‌ک‌ک در نبرد اخیر ارتش ارمنستان با جمهوری آذربایجان، در کنار ارتش ارمنستان بودند. این منبع خبری مدعی شده که یک مقام ارشد پ‌ک‌ک نیز این موضوع را تایید کرده است.

بنابر این ادعا، «لیکا گولتکین» از عناصر ارشد پ‌ک‌ک در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این گروه به این مسئله اعتراف و گفته است: «ما برای نبرد در کنار نیروهای ارمنستان به قره‌باغ رفتیم. هر موقع که آن‌ها مایل باشند، ما در کنار نیروهای ارمنستانی خواهیم بود.»

منابع امنیتی ترکیه بر این باورند که پ‌ک‌ک تمایل به پیروز شدن ارمنستان در نبرد با جمهوری آذربایجان را داشته تا موقعیت خود را در شمال عراق مستحکم کند.

گروه پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت و طبق آمار دولتی، تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در جریان عملیات‌ پ‌ک‌ک جان خود را از دست داده‌اند.

ترکیه از ۱۴ ژوئن عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه داده است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...