نسخه چاپی

اصلاح و تربیت زندانی نیازمند بودجه فرهنگی است

عکس خبري -اصلاح و تربيت زنداني نيازمند بودجه فرهنگي است

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور گفت: موفقیت در تادیب و تربیت نیازمند بودجه و اعتبار متناسب است كه متاسفانه زندانی دارای سرانه اختصاصی فرهنگی نیست.

به گزارش نما از سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمد مهدی حاج محمدی در دیدار با رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در راستای فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله) مبنی بر لزوم تبدیل زندان به کانون تربیت و آموزشگاه نیکی ها، با وجود تلاش‌های صورت گرفته، با الگوی متعالی زندانبانی اسلامی فاصله داریم.

وی اظهار داشت: در دوره جدید مدیریتی تلاش شده با کمک گروه های مردمی جهادی، تحول بزرگی در نیل به آرمان های تحولی و ابلاغی ایجاد شود.

رئیس سازمان زندان‌ها از نمایندگان مجلس خواست تا با تصویب و تامین اعتبار لازم در بودجه سال آینده، سازمان زندان‌ها را در ماموریت مهم که اصلاح، تادیب، تربیت و باز اجتماعی کردن مددجویان است، یاری کنند.

حاج محمدی خاطرنشان کرد: اگر زندانبانی به معنای واقعی صورت نگیرد یعنی نقش تادیب کنندگی روزگار توسط زندان، به درستی ایفا نشود، هزینه ها در واقع هدر رفته است و زندانی پس از آزادی مجددا به چرخه بزهکاری برخواهد گشت.

عضو شورای عالی قضایی با بیان اینکه نقش درست زندان تادیب است، گفت: برای ایفای این نقش و اجرای کامل فرآیند تادیب و تربیت نیاز به تخصیص بودجه اختصاصی برای کار فرهنگی داریم.

رئیس سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش زندانبانان در فرایند اصلاح و تربیت و سختی کار آنان گفت: اجرا نشدن قانون تسری مصوب سال ۹۱، زندانبانان را دلگیر و گلایه مند کرده است. انتظار داریم اجرای قانون تسری، از سوی نمایندگان مجلس پیگیری و مطالبه شود تا در بودجه سال آینده ردیف اعتباری لازم را برای اجرای این قانون که جبران بخشی از زحمات و سختی کار کارکنان زندان ها است پیش بینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با تایید ضرورت فعالیت های فرهنگی و حضور گروه های جهادی در زندان برای کمک به پیشبرد اهداف تربیتی، بر اهمیت توسعه فعالیت ها و آمادگی نمایندگان مجلس برای انجام وظایف قانونی و کمک به ماموریت فرهنگی سازمان زندان ها تاکید کرد.

زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با بیان خاطراتی از سیره شهید اسدالله لاجوردی و حضور مداوم ایشان در زندان ها و گفت وگو با زندانیان گفت:‌ به اعتقاد پدرم، زندانیان افرادی اصلاح پذیر و قابل تغییر و بازگشت به جامعه حتی به شکل توانمندتر از گذشته هستند و کمیسیون فرهنگی مجلس وظیفه خود می داند در پیشبرد اهداف سازمان زندان ها تمام تلاش خود را بکار بسته و از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند.

در ادامه سایر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در خصوص سختی کار زندانبانی و ضرورت توجه ویژه به زندان ها و کمک به زندانیان سخنانی ایراد کردند.

در این جلسه که در خصوص توسعه فعالیت های فرهنگی در زندان ها برگزار شد، گزارشی کاملی از وضعیت شاخص‌های مختلف فرهنگی و تربیتی در زندان ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه ارائه شد.




ایرنا

۱۳۹۹/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...