نسخه چاپی

گروهك «بوكوحرام» ۴۰۰ دانش‌آموز نیجریه‌ای را ربود

عکس خبري -گروهک «بوکوحرام» ??? دانش‌آموز نيجريه‌اي را ربود

تروریست‌های بوكوحرام در پیامی صوتی مسئولیت حمله به مدرسه‌ای در نیجریه و ربودن حدود ۴۰۰ دانش‌آموز را برعهده گرفتند.

به گزارش نما، «ابوبکر شکائو» رهبر گروه تروریستی بوکوحرام در ساعت ۰۴:۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی در پیامی صوتی مسئولیت تأکید کرد که این گروه تروریستی مسئولیت حمله دو روز پیش به مدرسه‌ای در ایالت «کاتسینا» و ربودن صدها دانش‌آموز را برعهده می‌گیرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، گروهک بوکوحرام که معقتد است با آنچه آموزه‌های غربی در کشور می‌نامد، مبارزه می‌کند، در پیامی صوتی که توسط رهبر این گروه قرائت شد، تأکید کرد که اعضای این گروهک به واسطه آنکه آموزه‌های غربی در مدرسه‌ای که مورد حمله قرار دادند، تدریس می‌شد، دانش‌آموزان زیادی را ربودند.


در پیام صوتی فوق هیچ‌گونه جزئیاتی از حمله یا شمار دانش‌آموزان پسر که در حمله ربوده شدند، فاش نشد و این عضو بوکوحرام، اشاره‌ای به قصد احتمالی خود برای مذاکره با دولت نیجریه در خصوص دانش‌آموزان ربوده مطرح نکرد.

روز یکشنبه هفته جاری، گروهی از افراد مسلح به مدرسه‌ای در ایالت کاتسینا در شمال نیجریه حمله کردند و صدها دانش‌آموز را ربودند.

روزنامه محلی ون‌گارد نیجریه گزارش کرد که احتمالاً ۴۰۰ دانش‌آموز در این حمله ربوده شده‌اند اما امروز (سه‌شنبه) رسانه‌های محلی گزارش کردند که احتمالاً ۶۰۰ دانش‌آموز در این حمله ربوده شده‌اند.

طبق این گزارش، گرچه «امینو ماساری» فرماندار ایالت کاتسینا مدعی شده است که تنها ۳۳۳ دانش‌آموز ربوده شده‌اند اما اطلاعات ثبت‌نام مدرسه مورد نظر نشان می‌دهد که در حال حاضر ۶۶۸ دانش‌آموز مفقود هستند.

از طرف دیگر، رسانه‌های غربی شب گذشته از حمله تروریست‌های بوکوحرم به روستای «تورمور» در منطقه «دیفا» واقع در جنوب شرقی کشور آفریقایی نیجر و کشته شدن دست‌کم ۲۷ نفر و مجروح و ناپدید شدن شماری دیگر خبر دادند.

آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، این حمله که سه ساعت طول کشید درست ساعاتی قبل از برگزاری انتخابات شهرداری‌ها که قرار بود روز یکشنبه در سراسر این کشوربرگزار شود، صورت گرفت.

بوکوحرام، در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون شخص بی‌خانمان شده‌اند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۹/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...