نسخه چاپی

روحانی به جای «بایدن» به داخل كشور نگاه كند

عکس خبري -روحاني به جاي «بايدن» به داخل کشور نگاه کند

دبیركل جمعیت ایثارگران گفت: به نفع دولت است كه از تجارب سال‌های اخیر درس بگیرد و اگر چنین بنایی برای درس گرفتن وجود دارد، باید همانقدر كه به «بایدن» و دیگران چشم دوخته‌اند، به داخل كشور هم بدوزند.

به گزارش نما، محمّدجواد عامری، دبیرکل جمعیت ایثارگران، با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دولت از مردم رأی گرفته و باید بتواند برنامه‌هایش را اجرا کند، گفت: دولت از مردم رأی گرفته که قوانین کشور را اجرا کند و معیشت مردم را سامان دهد.

دولت عادت کرده بود هر لایحه‌ای به مجلس بفرستد، تصویب شود

وی افزود: رأی مردم به دولت برای این نبوده که قوه قضائیه و مقننه هم در اختیار دولت باشد. اگر قرار است نابسامانی‌های کنونی اقتصادی تکرار نشود باید دولت با دو قوه دیگر تعامل خوبی داشته باشد و این نگاه که بخواهد به بهانه کرونا مجلس را تعطیل کند یا هرچه مجلس تصویب کرد را بگوید اجرا نمی‌کنیم، کنار بگذارد.

استاد دانشگاه، ریشه این نگاه دولتی‌ها را در روابط دولت با مجالس گذشته دانست و افزود: در شش سال گذشته، دولت عادت کرده بود هر لایحه‌ای به مجلس بفرستد آقای لاریجانی و مجلس تحت مدیریت او، سریعاً تصویب می‌کردند؛ از برجام بیست دقیقه‌ای گرفته تا... امروز این روند تغییر کرده و نمایندگان مجلس یازدهم، وکیل مردم هستند و می‌خواهند مشکلات آن‌ها را حل کنند.

عامری با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: مجلس می‌تواند مثل دوره‌های اخیر به وظیفه خود عمل نکند و مثل سال‌های ۹۸ و ۹۹ که حدود ۱۹۶ و ۲۷۳ هزار میلیارد کسری بودجه بود، این بار هم از کسری بودجه که بالغ بر ۳۰۰هزار میلیارد تومان است، چشم‌پوشی کند و بعد هم رکود، گرانی و مشکلات معیشتی گریبانگیر مردم شود.

وی با بیان اینکه دولت در این سال‌ها نشان داده که در بودجه نویسی دچار اشکال است، گفت: به نفع دولت است که از تجارب سال‌های اخیر درس بگیرد و اگر چنین بنایی برای درس گرفتن وجود دارد، باید همانقدر که به خارجی‌ها و «بایدن» و دیگران چشم دوخته‌اند، به داخل کشور هم بدوزند.

عامری با بیان اینکه در دولت آقای روحانی، قاعده قرآنی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» برعکس شده است، گفت: متأسفانه لبخند و ملاطفت را بیشتر در مواجهه با غربی‌ها می‌بینیم و به داخل که می‌رسد، رویه دیگری را شاهد هستیم.

نگاه به خارج و بی‌اعتمادی به داخل خطرناک است

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه نگاه به خارج و بی‌اعتمادی به داخل، خطرناک است، گفت: همه برنامه‌ دولت این است که ببینیم نتیجه انتخابات آمریکا چه می‌شود؛ اگر نتیجه خوب شد، امید داشته باشند که تحریمی رفع بشود. اگر هم بد شد بگویند مقصر ترامپ بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت در برنامه‌ریزی‌هایش جوانب را در نظر نمی‌گیرد و این نگاه اگر در یکسال اخیر درمان نشود، مشکلات معیشتی مردم درمان نمی‌شود.

اردوغان درباره ایران فقط می‌تواند شعر بخواند

عامری با اشاره به شعرخوانی رئیس جمهور ترکیه گفت: آقای اردوغان هم به خاطر خوش خدمتی به برخی کشورهایی که ممکن است به او پاداش بدهند و نیز به خاطر مشکلات داخلی و اینکه علاقه زیادی به عثمانی گری در این کشور وجود دارد، هرازگاهی اقداماتی انجام می‌دهد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: آقای اردوغان درباره ایران فقط می‌تواند شعر بخواند که باید قاطعانه پاسخ آن را داد، امّا نسبت به سوریه و سایر کشورها به اعزام نیرو هم روی می‌آورد. البته اردوغان دشمن اصلی ما نیست و ضمن اینکه باید به اقدام او واکنش نشان داد، امّا دشمنی با صهیونیست‌ها و آمریکا را فراموش نکنیم.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...