نسخه چاپی

اختصاصی نما:

مسیر عدالت گسترده در راه هموار شدن

عکس خبري -مسير عدالت گسترده در راه هموار شدن

آقای رئیسی در 22 ماهی كه سكان كشتی این قوه را در دست گرفته، با برخورد قاطع با پرونده های فساد اقتصادی و فساد قضایی،توانسته اعتماد عمومی را جلب كند و به اجرای كامل سند تحول قضائی تراز اسلامی بپردازد كه این عملكرد به معنای سالم سازی دستگاه قضائی كشور است

احمد مدنی- آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه دیروز "سند تحول قضائی" را برای اجرا به تمامی مجموعه‌های دستگاه قضائی ابلاغ کرد.
این سند در چهار فصل کلیات، برنامه تحول و نظام مدیریتی نظام اجرای برنامه تحول، تدوین شده است. در بخشی از این سند آمده است: "صدور بیانیه «گام دوم انقلاب»، مطالبه صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله¬العالی) مبنی بر انجام تحول قضائی به‌عنوان آورده دوره جدید و نیز انتظارات روزافزون مردم، موقعیتی ویژه و تاریخی پدید آورده و تحول قضائی را در همترازی با گام دوم انقلاب، به اولویت انکارناپذیر قوه قضائیه تبدیل نموده است."
به واقع بخش قضائی کشور مهمترین بخش برای اجرای عدالت و چشاندن طعم آن به افرادی است که به گونه ای مورد ظلم قرار گرفته اند بدون تردید، بخش قضایی اگر مبتنی بر اصول اسلامی و انسانی تحول پیدا کند. تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد عمومی و کاهش نارضایتی مردم و همچنین خنثی کردن بسیاری از طرح های دشمن خواهد داشت
سند تحول قضایی مطابق با آنچه در دیباچه آن آمده، نقشه راه جدید قوه قضائیه در بسط عدالت فراگیر خواهد بود. در این بخش قوه قضائیه علاوه بر انجام وظایف خود رسالت مهم دیگری را نیز بر دوش دارد و آن ، پیش برد و زمینه‌سازی برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب به‌منظور تبدیل‌شدن به نهادی در تراز حکومت اسلامی و تعمیم دادن این الگو به سایر بخش‌ها و قوای نظام است.
آنچه که جامعه را از همه ی طیف های گوناگون به یک تحول عظیم در قوه قضائیه امیدوار کرده است عملکرد آقای رئیسی در 22 ماهی است که سکان کشتی این قوه را در دست گرفته و با برخورد قاطع با پرونده های فساد اقتصادی و فساد قضایی،توانسته اعتماد عمومی را جلب کند و به اجرای کامل سند تحول قضائی تراز اسلامی بپردازد. این عملکرد به معنای سالم سازی دستگاه قضائی کشور است که بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها دنبال می‌شود.

۱۳۹۹/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...