نسخه چاپی

فشار بایدن به ترامپ برای امضای طرح كمك مالی كرونا

عکس خبري -فشار بايدن به ترامپ براي امضاي طرح کمک مالي کرونا

رئیس جمهور منتخب آمریكا روز شنبه از ترامپ خواسته است تا فورا طرح كمك مالی كرونایی را امضا كند.


به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا روز شنبه از دونالد ترامپ خواسته است تا فورا طرح کمک مالی کرونا را امضا کند.

بر اساس این گزارش، بایدن ضمن انتقاد شدید از ترامپ، او را به سلب مسئولیت از خودش متهم کرده است.

وی در این باره گفت: طرح کمک مالی کرونا شامل حمایت های گسترده ای از کسب و کارهای کوچک بوده و بیمه بیکاری را تمدید خواهد کرد و کمک های مالی نقدی در اختیار خانوارهای نیازمند قرار خواهد داد.

بایدن ضمن انتقاد شدید از ترامپ، افزود: امروز روز بعد از کریسمس است و میلیون ها خانواده آمریکایی نمی دانند آیا می توانند نیازهای خود را برطرف کنند یا نه، زیرا ترامپ حاضر به امضای طرح کمک مالی کرونا که توسط اکثریت قاطع کنگره تصویب شده، نشده است. این سلب مسئولیت، تبعات ویرانگری خواهد داشت.

رئیس جمهور منتخب آمریکا اظهار داشت: این طرح مهم و حیاتی است. این طرح باید اکنون با امضای ترامپ به قانون تبدیل شود. ولی این تنها نخستین گام است و باید اقدامات بیشتری برای احیای اقتصاد آمریکا و مهار ویروس کرونا انجام شود.

ترامپ در حالی روز کریسمس را در باشگاه گلف شخصی اش در پالم بیچ سپری کرده است که میلیون ها آمریکایی در خطر از دست دادن بیمه بیکاری از روز شنبه قرار گرفته اند. این در شرایطی است که اگر ترامپ بسته کمک مالی کرونایی به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار را امضا نکند، بخشی از فعالیت های دولت آمریکا طی روزهای آینده تعطیل خواهد شد.

دونالد ترامپ تهدید کرده است که اگر بخش هایی از طرح کمک مالی کرونا از سوی کنگره اصلاح نشود، این طرح را امضا نخواهد کرد. ترامپ از نمایندگان کنگره خواسته است تا میزان کمک نقدی در چک ها به ۲۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند.

کنگره آمریکا دوشنبه گذشته به اتفاق آرا بسته کمک مالی کرونایی به ارزش ۸۹۲ میلیارد دلار را تصویب کرده و اکنون این طرح برای تبدیل شدن به قانون نیازمند امضای دونالد ترامپ است.

تصویب بسته کمک مالی کرونایی پس از آن نهایی شده است که مذاکرات طی ماه های گذشته به بن بست رسیده بود. با تصویب این بسته کمک مالی، دولت آمریکا نیز از تعطیلی رهایی یافت و منابع مالی لازم به مدت یک سال دیگر را در اختیار خواهد داشت.

این بسته کمک مالی قصد دارد کمک نقدی ۶۰۰ دلاری را برای شهروندان نیازمند در هر ماه اختصاص دهد.یک منبع آگاه و نزدیک به این موضوع گفته است که بسیاری از مقام های کاخ سفید از این اقدام ترامپ شگفت زده شده‌اند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...