نسخه چاپی

مذاكرات جدید پرسپولیس با رادوشوویچ پس از بازی با فولاد

عکس خبري -مذاکرات جديد پرسپوليس با رادوشوويچ پس از بازي با فولاد

با اینكه شب قبل از بازی پرسپولیس برابر فولاد خبر از توافق رادو با پرسپولیس مطرح شد اما شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس حكایت از این دارد كه هنوز جلسه‌ای میان او و مدیران سرخ صورت نگرفته است.


به گزارش نما، تیم پرسپولیس این روزها با انواع و اقسام مشکلات ریزودرشت دست‌وپنجه نرم می‌کند و مدیران این باشگاه که سررشته از دست‌شان خارج شده، سعی می‌کنند کمتر در انظار عمومی ظاهر شوند و با رسانه‌ها نیز گفت‌وگو نکنند تا این کلاف سردرگم باشگاه را سروسامانی بدهند و بتوانند با اتخاذ تصمیمات درست و بجا، پرسپولیس را از این بحرانی که هفته‌هاست در آن گرفتار شده خارج کنند.

البته در این بین نتیجه نگرفتن‌های شاگردان یحیی در 4هفته بعد از فینال آسیا نیز مزید بر علت شد که حاشیه‌ها در سرزمین سرخ‌ها با سرعت بیشتری شکل بگیرد و کنترل امور از دست مدیران این باشگاه خارج شود. هرچند مشکلات مالی را نیز نباید در پرسپولیس نادیده گرفت و آنها بعد از پرداخت بدهی‌های فصل قبل بازیکنان و پرداخت حدود 10درصد از پیش‌پرداخت‌های فصل جدید، حالا باید بخش دوم پیش‌پرداخت بازیکنان را بپردازند و البته فکری هم به حال بدهی‌های ارزی خود به بودیمیر، رادوشوویچ و بدهی مالیاتی برانکو و دستیارانش کنند.

بین این مشکلات فراوان پرسپولیسی‌ها زدن ساز مخالف ازسوی بوژیدار رادوشوویچ برای مدیران باشگاه تبدیل به معضل جدیدی شده است که نگرانی هواداران باشگاه را هم در پی داشته و آنها را به این موضوع مشکوک کرده که قرار است آخرین بازمانده خارجی خود از زمان برانکو را هم از دست بدهند تا سیاست خروج خارجی‌ها از 2باشگاه استقلال و پرسپولیس یک گام دیگر جلوتر برود.

افزایش 40هزار یورویی قرارداد توسط انصاری‌فرد

در روزهای آخری که علیرضا بیرانوند در پرسپولیس حضور داشت، کادرفنی پرسپولیس تصمیم گرفت تا با میدان دادن به بوژیدار رادوشوویچ، او را در شرایط مسابقه قرار بدهد تا در هفته‌های پایانی که دروازه‌بان شماره یک خود را دراختیار ندارند، این دروازه‌بان کروات بتواند به‌خوبی وظیفه حراست از قفس توری سرخ‌ها را برعهده بگیرد تا پرسپولیسی که در کورس قهرمانی قرار داشت، از بابت رفتن بیرانوند به فوتبال اروپا متضرر نشود.

این اتفاق افتاد و رادوشوویچ چنان درون دروازه پرسپولیس خوش درخشید که هواداران این تیم اصلا متوجه این موضوع نشدند که یک مهره قابل اتکا را از دست داده‌اند و خوشحال بودند که تیم‌شان بعد از ترانسفر بیرانوند، توانسته یک دروازه‌بان قابل اعتماد دیگر را در جمع خود داشته باشد و نیازی به این نباشد که برای دروازه‌بان اول، به‌دنبال گزینه‌های دیگری بروند.

همین موضوع سبب شد مدیرعامل وقت باشگاه با تایید کادرفنی تیمش به‌سراغ رادوشوویچ رفته و به او پیشنهاد تمدید 3ساله قراردادش را بدهد و این دروازه‌بان که پس از حدود 3فصل نیمکت‌نشینی توانسته بود به خواسته خود که حضور درون دروازه پرسپولیس بود، برسد خیلی زود این پیشنهاد را پذیرفت و پای برگه تمدید 3ساله قراردادش با این تیم را امضا کرد.

رادو که تا فصل نوزدهم قراردادی به مبلغ 180هزار یورو با سرخ‌ها منعقد کرده بود، با توافق جدید این رقم را به 220هزار یورو رساند تا توانسته باشد رقم قراردادش را 40هزار یورو افزایش بدهد. البته او علاوه‌بر این مبلغ در قراردادش آپشن‌هایی را هم قرار داده که می‌تواند این رقم را افزایش دهد.

بازهم نیمکت، بازهم رادو

بعد از جدایی بیرانوند گویی که رادوی پرسپولیسی‌ها هم به یک دروازه‌بان دیگری تبدیل شد و دیگر نتوانست آن عملکرد درخشانی را که در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ نوزدهم از خود ارائه داده بود ادامه دهد و حتی باعث شد کادرفنی لب به اعتراض گشوده و از عملکرد دروازه‌بان خارجی‌شان انتقاد کنند و البته به این فکر بیفتند که برای خط دروازه تیم‌شان به فکر یک گزینه دیگر باشند.

حضور حامد لک در پرسپولیس خیلی‌ها را به اشتباه انداخت که او به‌عنوان گل ذخیره رادو پای به سرزمین سرخ‌ها گذاشته و کادرفنی این تیم به‌دنبال تزریق روحیه رقابت و جنگندگی در دروازه‌بان کروات، این تصمیم را گرفته و همچنان قرار است رادوشوویچ گلر اول سرخ‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بیستم باشد اما رونمایی از ترکیب جدید پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در دوحه نشان داد که لک دروازه‌بان اول این تیم شده و البته عملکرد درخشان او درون دروازه تیمش باعث شد هوادارانی که تا قبل از آن با رادو برای رقبای خود کری می‌خواندند، از لک حمایت کرده و نمایش درخشان دروازه‌بان کروات خود را در لیگ نوزدهم از یاد ببرند.

ساز مخالف بوژیدار کوک شد

بعد از اینکه بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و این تیم جواز حضور در فینال این رقابت‌ها را به دست آورد بازیکنان چند روزی را از کادرفنی برای استراحت دریافت کردند و رادوشوویچ هم برای سپری کردن روزهای استراحت خود راهی کرواسی شد. با شروع تمرینات پیش‌فصل خیلی‌ها سراغ این دروازه‌بان کروات را می‌گرفتند و درنهایت مشخص شد او تنها در شرایطی به ایران بازمی‌گردد که مبلغ قرارداد فصل گذشته و پیش‌پرداخت فصل جدید را دریافت کند و پرسپولیس که آهی در بساط نداشت با رادوشوویچ وارد مذاکره شد تا او را متقاعد کند به ایران بازگشته و در تمرینات تیم شرکت کند.

درنهایت هم این اتفاق افتاد و بوژیدار با مدیران جدید سرخ توافق کرد که طلب خود را از بابت فصل قبل به‌صورت یکجا دریافت کند و پیش‌پرداخت فصل جدید را هم در فروردین‌ماه سال 1400 بگیرد. او حتی به درخواست مدیران پرسپولیس بخشی از مبلغ قراردادش را هم بخشید تا نشان دهد همچنان پرسپولیس و هوادارانش را دوست دارد و می‌خواهد کارش را در این تیم ادامه دهد.

اما حالا چند صباحی است که این بازیکن پایش را در یک کفش کرده که حقوق معوقه خود و پاداش‌هایش را می‌خواهد تا با این حرف‌هایش مدیران پرسپولیس را به‌شدت متعجب کند.

نیمکت‌نشینی مشکل اصلی رادو

دروازه‌بان کروات پرسپولیس که احساس می‌کرد می‌تواند با جنگندگی بار دیگر جای خودش را در ترکیب اصلی تیم به دست بیاورد بعد از بازگشت به تمرینات پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا نظر داوود فنایی و یحیی گل‌محمدی را به خودش جلب کند اما این اتفاق رخ نداد تا این سنگربان نسبت به آینده فوتبالی‌اش در پرسپولیس بدبین شود.

این دروازه‌بان از یک‌سو بدشانس بود که حامد لک بهترین بازی‌های دوران فوتبالی‌اش را در پرسپولیس سپری می‌کند و ازسوی دیگر هم به‌نظر می‌رسد اعتماد کادرفنی سرخ‌ها به او از بین رفته و آنها قصد تجدیدنظر در تصمیمات خود را ندارند و همین موارد باعث‌شده رادوشوویچ احساس کند به او در این تیم بی‌توجهی می‌شود و تلاش‌های او به چشم کادرفنی نمی‌آید.

ظاهرا این موارد به یکی از مشکلات اصلی رادو در پرسپولیس تبدیل شده و یکی از عوامل اصلی‌اش برای بهانه‌جویی‌های اخیر همین موضوع بوده است.

توافق پرسپولیس با بوژیدار مکتوب است

با اینکه برخی رسانه‌ها در اخبار خود درخصوص رادوشوویچ عنوان می‌کنند او 2 نامه به سرخ‌ها داده تا حقوق معوقه‌اش را پرداخت کنند و درصورت نادیده گرفتن این اولتیماتوم‌ها، او می‌تواند به‌زودی ایران را ترک کند، اما شنیده می‌شود توافق جعفر سمیعی با دروازه‌بان تیمش به‌صورت مکتوب بوده و رادو پذیرفته که بخش اول مطالبات فصل جاری‌اش را در فروردین‌ماه امسال دریافت کند و این صحبت‌ها بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شود و بوژیدار نمی‌تواند به این راحتی‌ها پرسپولیس را ترک کند.

البته در این بین او به باشگاه پیغام فرستاده که حتی تخفیفی را که به مدیران باشگاه داده قبول ندارد و حالا خواهان دریافت تمام و کمال مبلغ قراردادش است و ظاهرا او توانسته در مبلغی که بعد از فینال آسیا از مدیران باشگاه دریافت کرده، مبالغی را که تخفیف داده بود هم دریافت کند.

اختلاف 4هزار یورویی با باشگاه

یکی دیگر از موارد مورد بحث رادوشوویچ با پرسپولیسی‌ها به مبلغ قراردادش از بابت فصل گذشته مربوط می‌شود و او بر این باور است که براساس محاسباتی که انجام داده، مدیران باشگاه باید از بابت مبلغ قرارداد و آپشن‌هایش، 4هزار یورو بیشتر به او پرداخت می‌کردند که ظاهرا جعفر سمیعی براساس محاسبات بخش مالی باشگاه، این ادعا را قبول ندارد.

هرچند به‌نظر نمی‌رسد این مبلغ بتواند مشکل زیادی بین او و باشگاه پرسپولیس ایجاد کند و اگر طرفین درخصوص موارد دیگری که اختلاف وجود دارد با یکدیگر به توافق برسند، این 4هزار یورو قابل حل شدن است.

رادو به دوستانش؛ بین من و بقیه فرق می‌گذارند!

ظاهرا بوژیدار پرسپولیس این روزها تک و تنها مانده و همین موضوع کار را برای ادامه فعالیتش در ایران سخت کرده است. او گله‌گذاری‌های زیادی نسبت به اتفاقاتی که در پرسپولیس در حال رخ دادن است دارد و این موارد را در درد و دل کردن‌های دوستانه‌اش مطرح کرده است.

یکی از این مواردی که او به یکی از دوستانش در ایران گفته این است که میان او و سایر بازیکنان تیم تبعیض قائل می‌شوند. او بر این باور است که بازیکنان دیگر 10درصد مبلغ قراردادشان را گرفته‌اند و برای بازی‌های مختلف پاداش دریافت کرده‌اند اما نوبت به او که می‌رسد، او را به فروردین پاس می‌دهند و همین موارد سبب شده که رادو از این شرایط خسته شده و لب به اعتراض بگشاید.

در مسیر میلیچ!

برخی منابع معتقدند در بهانه‌جویی‌های اخیر رادوشوویچ ردپای میلیچ که هموطن رادو است و به‌تازگی به‌خاطر مشکلات مالی استقلال را ترک کرده دیده می‌شود.

ظاهرا گلر کروات قرمزها تحت‌تاثیر اتفاقی که برای هموطنش در تیم رقیب رخ داده تا حدی متقاعد شده که شرایط حال حاضرش در پرسپولیس را نپذیرد و با ترک قانونی این باشگاه علاوه‌بر دریافت تمام و کمال قرارداد 3ساله‌اش با این تیم، به تیمی برود که فرصت بازی نصیبش شود.

رادو که در ایران ارتباط خوبی با میلیچ داشت، ظاهرا با میلیچ هم مشورت‌هایی انجام داده و باید دید توافق او با پرسپولیس مانع این جدایی می‌شود یا او را هم باید دیگر خارجی فراری داده شده از جمع سرخابی‌ها بدانیم!

جلسه با رادو در هفته جاری

با اینکه شب قبل از بازی پرسپولیس برابر فولاد خبر از توافق رادو با پرسپولیس مطرح شد اما شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس حکایت از این دارد که هنوز جلسه‌ای میان او و مدیران سرخ صورت نگرفته و مشکلات او با این باشگاه به قوت خود باقی است. ظاهرا مدیران باشگاه منتظر این بودند که دیدار حساس تیم‌شان برابر فولاد که دیروز در ورزشگاه آزادی انجام شد، به پایان برسد و آنها بعد از آن بتوانند با دروازه‌بان شاکی تیم‌شان پای میز مذاکره بنشینند.

البته افرادی که به این موضوع اشراف زیادی دارند معتقدند این سروصداهای رادو نمی‌تواند پایان مورد علاقه او را رقم بزند و او درنهایت باید به توافقی که در ابتدای فصل با مدیران پرسپولیس داشته پایبند باشد و تا فروردین‌ماه صبر کند تا ببیند وعده‌ها به او رنگ واقعیت به خود می‌گیرد یا اینکه بعد از آن اقدامات لازم را برای جدایی از این تیم انجام دهد.
منبع: روزنامه فرهیختگان

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...