نسخه چاپی

حمایت كاخ سفید از مخالف غربگرای روسیه

عکس خبري -حمايت کاخ سفيد از مخالف غربگراي روسيه

سخنگوی كاخ سفید با حمایت از مخالف غربگرای دولت روسیه گفت واشنگتن برای واكنش به دستگیری او هیچ گزینه‌ای را از روی میز خارج نمی‌كند.


به گزارش نما، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه شب به وقت تهران تصریح کرد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بررسی‌های خود برای واکنش به دستگیری«آلکسی ناوالنی» مخالف غربگرای دولت روسیه همه گزینه‌ها را روی میز نگاه خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاری «رویترز» «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی گفت که در واکنش به دستگیری «آلکسی ناوالنی» از سوی روسیه، بایدن همه گزینه‌ها در قبال این کشور را روی میز نگه خواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که دولت بایدن در حال انجام ارزیابی‌هایی کلی برای تعیین سیاست دولت آمریکا در قبال دولت روسیه است.

او گفت: «ما منتظریم که این بررسی‌ها به اتمام برسند، ولی روال کا رهمیشه این بوده که رئیس‌جمهور حق پاسخدهی [به اقدامات روسیه] را در زمان انتخابی و به روش انتخابی خودش محفوظ می‌داند و من در اینجا هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نمی‌کنم.»

وزارت خارجه روسیه در واکنش به موضع‌گیری‌های مداخله‌جویانه آمریکا در مسئله ناوالنی در روزهای گذشته گفته نفاق افکنی، ابزار دموکراسی آمریکایی به ویژه در دوره خطرناک همه‌گیری کروناست. این وزارتخانه در این توییت به مقامات آمریکایی توصیه کرد با توقف دخالت در امور سایر کشورها حواسشان را به مشکلات خود معطوف کنند.

ناوالنی روسیه روز ۲۰ اوت ۲۰۲۰ هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت. ناوالنی هفتم سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. روسیه این ادعا را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...